اساسی‌ترین دغدغه آیت‌الله مصباح یزدی کادرسازی برای نظام اسلامی بود

حجت الاسلام حسینی کیا، گفت: اساسی ترین دغدغه او کادرسازی برای نظام اسلامی بود و در راستا بنیاد باقرالعلوم (ع) و سپس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) را بنیان نهاد که برکات این موسسه قابل بیان و توصیف نیست.

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: ارتحال عالم ربانی، فیلسوف، حکیم، حضرت آیت‌الله مصباح یزدی مقارن با اولین سالگرد سردار دلها موجب تأثر و تالم مردم ایران اسلامی شد.

 

وی خبااشاره به اینکه ایشان با برشماری ارکان مهمی که حوزه را در تراز انقلاب اسلامی نگاه می‌دارد، معتقد بود، افزود: سه رکن مهم در رابطه با حوزه تراز انقلاب اسلامی وجود دارد. اولین رکن، شناخت صحیح نسبت به اسلام است. هم اینکه چه موضوعاتی را باید دانست و هم اینکه چطور باید آن‌ها را فراگرفت.

 

نماینده مردم شهرستان سنقروکلیایی در مجلس شوای اسلامی تصریح کرد: دومین رکن، عامل درونی برای عمل است. صرف دانستن، دردی را دوا نمی‌کند بلکه باید آنچه را آموخته ایم به کار گیریم و سومین رکن، بصریت اجتماعی است. اگر درک اجتماعی و شناخت مسائل روز و حیله‌های دشمنان را به خوبی بشناسیم و هر سه رکن را در حوزه علمیه پیاده کنیم، در برابر خداوند متعال رو سفید خواهیم بود وگرنه به هیچ وجه نخواهیم توانست پاسخگوی خون‌هایی باشیم که در راه این هدف ریخته شده است ما نیز باید ادامه دهنده راه این عالم باشیم.

 

 

وی اظهار کرد: بیان و قلم شیوا و رسا این زاهد روزگار او را در زمره نوادر معاصر ثبت کرده و از این عارف فرزانه تالیفات عدیده گرانسنگی به یادگار مانده است که چراغ راه آیندگان است و بصیرت و ولایتمداری او در زمانی که دیگران سکوت کرده بودند و او فریاد می زد او را عمار انقلاب کرد.

 

حجت الاسلام حسینی کیا  در پایان گفت: از صفات بارز این مجاهد عارف دشمن شناسی او بود و متناسب با مقتضیات زمان علمدار میدان بود و از هجمه ها و ملامت ها نیز نمی هراسید.

 

 

 

 

کد خبر 1011853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha