مدارس قرآنی در الجزایر بازگشایی شد

مدارس قرآنی در الجزایر باتوجه به پروتکل های بهداشتی ویژه به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا باز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از رادیو الجزایر، براساس پروتکل های بهداشتی سختگیرانه تهیه شده توسط وزارت امور دینی و اوقاف الجزایر برای مقابله با شیوع ویروس کرونا(کووید 19)، نزدیک به یک میلیون دانش آموز از امروز (دوشنبه 15 دی 1399) وارد مدارس قرآنی شدند.

 

«بزاز خمیسی» بازرس کل وزارت امور دینی گفت: ثبت نام در مدارس در طول امسال به دلیل پیامدهای ناشی از بحران بهداشتی که مستلزم ضدعفونی کردن و نظافت گسترده بخش های مختلف مدارس است، به تدریج انجام خواهد شد. همچنین پروتکل های بهداشتی ویژه ای نیز برای مقابله با شیوع کرونا اتخاذ می شود.

 

خمیسی برای این پروتکل بهداشتی گفت: از 50 درصد از ظرفیت مدارس قرآنی با تکیه بر اصل حضور دانش آموزان در دوره های زمانی متفاوت به منظور تضمین فاصله گذاری فیزیکی استفاده خواهد شد. به خصوص که  تعداد کودکان زیر سن مدرسه نزدیک به 21 هزار نفر است. این تعداد در یک‌هزار و 980 مدرسه قرآنی مرتبط با مساجد و 507 مدرسه قرآنی جدا از مساجد وجود دارند.

 

وی افزود: قرآن ها و کتاب ها از قفسه های برداشته می شوند و هر دانش آموز باید از قرآن مخصوص خود استفاده کند. همه کتابخانه های متعلق به مدارس قرآنی بسته می شوند. دماسنج و محلول های ضد عفونی کننده  در این مدارس فراهم می شود و نشریه های اطلاعاتی درباره کرونا در مدارس قرآنی نصب می شود.

 

خمیسی گفت: افتتاح این مدارس قرآنی با نظارت مسئولان امور دینی و اوقاف و با هماهنگی شورای شهر و انجمن های محلی انجام شد.

 

وی تاکید کرد: درصورت تخطی از پروتکل های بهداشتی، مدرسه متخلف به سرعت بسته خواهد شد.

کد خبر 1011856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha