سازه آبخیزداری لانو کلنگ زنی شد

عملیات اجرایی یکی از بزرگترین سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی (لانو) با اعتباری بیش از یک میلیارد تومان مزین به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی وارد فاز اجرا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، عملیات اجرایی یکی از بزرگترین سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی در شهرستان سربیشه؛ در حوزه آبخیز مشوکی (لانو) با اعتباری بیش از یک میلیارد تومان با نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی وارد فاز اجرا شد.   

 

«علیرضا نصرآبادی»، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی در این مراسم با اشاره به اینکه این سازه در سال جاری با همکاری قرار گاه عملیاتی شهید ناصری و اداره کل منابع طبیعی اجرایی می شود، گفت: حوزه آبریز مشوکی یکی از حوزه های مهم در بحث کنترل رواناب به شمار می آید.


وی افزود: امسال توانستیم در این حوزه با اعتبار یک میلیارد و 650 میلیون ریال اجرای یک سازه سنگ و خاکی به ارتفاع 10 متر را عملیاتی کنیم که به زودی به بهره برداری می رسد.


وی با ابراز خرسندی از آبگیری بیشتر سازه های آبخیزداری این شهرستان در بارندگی های اخیر افزود: این سازه مساحت هزار و 340 هکتار را تحت پوشش قرار می دهد و می تواند باعث افزایش دبی هفت قنات شود.


به گفته  نصرآبادی، هفت آبادی با جمعیت 287 نفر از مزایای اجرای این سازه آبخیزداری بهره مند می شوند، که تاثیر فراوانی بر روی دامداری و کشاورزی منطقه و همچنین مهاجرت معکوس در منطقه دارد.

 

 

کد خبر 1011881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha