۷۵ مورد مرگ مغزی در برابر یک مورد پیوند اعضاء در سیستان و بلوچستان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: از ۷۵ مورد مبتلا به مرگ مغزی در سیستان و بلوچستان فقط یک مورد پیوند اعضاء صورت گرفته است.

«قاسم میری علی آبادی» در گفتگو با خبرنگار شبستان اظهار داشت: سالانه 75 نفر از افراد دچار مرگ مغزی بدون اهدای عضو از  سوی خانواده هایشان دفن می شوند این در حالی است بیماران زیادی در انتظار دریافت اعضای پیوندی بوده و محقق نشدن آن منجر به مرگ بیمار می شود.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه در  حال حاضر هزار بیمار نیازمند اهدای عضو در سیستان و بلوچستان وجود دارند، ادامه داد: شاخص اهدای عضو در سیستان و بلوچستان به نسبت کشور اسفبار است.

 

میری علی آبادی با اشاره به اینکه بهتر است از قبل در زمینه اهدای عضو اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی کنیم تا خانواده‌ها بتوانند در آن شرایط سخت بهترین تصمیم را بگیرند، گفت: بیمارانی هفته ای دو یا چهار نوبت برای ادامه زندگی در صف دیالیز هستند تا زنده بمانند.

 

وی افزود: بخش دیالیز بیمارستان علی ابن ابیطالب زاهدان بخش فعال کمک به بیماران دیالیزی است که 175 بیمار دیالیزی از این مرکز خدمات دریافت می کنند و هر کدام سه بار در هفته در هر نوبت 4 ساعت تحت دیالیز قرار می گیرند.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد: در سیستان و بلوچستان بیش از هزار بیمار با نارسایی کلیوی داریم که تنها راه درمان آنها پیوند کلیه است.

کد خبر 1011908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha