الخزعلی: ترور شهیدان«سلیمانی» و «المهندس» اتفاقی گذرا نبوده است

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق در عراق گفت: شهادت «حاج قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» اتفاقی گذرا نبوده و نخواهد بود. بلکه یک حادثه تاریخی محوری است که پیامدهای آن باقی خواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین،«شیخ قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق در عراق گفت: شهید سلیمانی باوجود اهمیت عنوان رسمی اش به عنوان فرمانده نظامی در اوج فروتنی و سادگی با مجاهدان و مبارزان برخورد می کرد.

 

الخزعلی به مناسبت سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی، افزود: شهید سلیمانی عراق را دوست داشت و از آن دفاع می کرد و به خاطر آن با خطر مواجه می شد.

 

وی ادامه داد: در روز سقوط موصل، شهید سلیمانی همه چیز را رها کرد و در ساعت مشخصی در فرودگاه بغداد بود. وی در نبردهای آزاد سازی تکریت و فلوجه حضور داشت و امکانات ایران را برای کمک به کار گرفت.

 

الخزعلی درباره شهید ابومهدی المهندس، گفت: جبهه نبرد تجربه وی است. او شجاع و قدرتمند بود و قلب رئوف و مهربانی نسبت به مردم داشت.

 

دبیرکل این جنبش تاکید کرد: این دو شهید بزرگ به دست ترامپ و نتانیاهو ترور شدند. ترور این دو بزرگوار اتفاقی گذرا نبوده و نخواهد بود. بلکه یک حادثه تاریخی محوری است که پیامدهای آن باقی خواهد ماند.

 

وی گفت: عراق امروز از موصل تا بصره در مناطق مختلف شاهد مجالس عزاداری و تظاهرات گسترده است.

 

الخزعلی افزود: دونالد ترامپ با این عملیات خواست لابی صهیونیستی را که بر اقتصاد و رسانه ها کنترل دارد، راضی کند تا تداوم حکومتش را تضمین کند.

 

وی تاکید کرد: ترامپ اکنون فکر می کند که پس از خروج از کاخ سیاه چگونه از زندگی اش محافظ کند. دفاع از عراقی ها هرگز نگرانی آمریکا نبوده و نخواهد بود.

کد خبر 1011914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha