لزوم استفاده از ظرفیت بانوان در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری ها

پارسافخر بر لزوم استفاده از ظرفیت بانوان در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری ها تاکید کرد و گفت: مجمع مشورتی بانوان به عنوان یک الگوی مناسب برای استفاده از ظرفیت بالای زنان در پیشبرد اهداف حوزه بانوان کمک بسیاری می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «زینب پارسافخر» امروز (دوشنبه ۱۵ دی) در حاشیه اولین جلسه مشترک مجمع مشورتی زنان خوزستان اظهار کرد: این مجمع به عنوان یکی از بسترهای تشکیلاتی می‌تواند به حرکت بیشتر زنان کمک کند.

 

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با بیان اینکه از این پارلمان به عنوان یک بازوی مشورتی استفاده خواهیم کرد افزود: مواردی که مرتبط با بانوان است در پنج کمیسیون مشخص شده و هیئت رئیسه مجمع وظیفه تشکیل این کمیسیون ها را برعهده دارد.

 

وی اضافه کرد: کمیسیون‌ها گزارشات خود را به مجمع ارائه می‌دهند و سپس با تعامل میان کمیسیون‌ها و مجمع، طرح‌ها و برنامه‌ها در کارگروه زنان و خانواده مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد.

 

پارسافخر عنوان کرد: برنامه و طرح‌ها پس از کارگروه زنان و خانواده به شورای برنامه‌ریزی استان به عنوان بالاترین نهاد تصمیم‌گیری، هماهنگی و نظارت بر برنامه‌های بودجه‌ای، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در سطح استان ارسال شده و ادامه می‌یابد.

 

وی با اشاره به اینکه مجمع از کارگروه‌های تخصصی تشکیل می‌شود بیان کرد: فعالیت‌های کارگروه‌ها کارشناسی شده هستند و اقدامات مورد بحث و بررسی قرار گرفته و سپس جهت اجرا برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد.

 

مشاور استاندار خوزستان در امور بانوان با بیان اینکه انتخاب بانوان حاضر در پارلمان برخواسته از رای خود بانوان است تصریح کرد: مجمع به عنوان یک الگوی مناسب برای استفاده از ظرفیت بالای بانوان در پیشبرد اهداف حوزه بانوان کمک بسیاری می‌کند.

 

وی ابراز کرد: با توجه به فعالیت مجدد مجمع شاهد افزایش مشارکت زنان در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری برنامه‌های توسعه ای استان در حوزه زنان و خانواده خواهیم بود و از ظرفیت آنها بیشتر استفاده شود.

 

پارسافخر در پایان شناسایی و معرفی ظرفیت‌های دختران و زنان در عرصه‌های مختلف را مهم دانست و یاد آور شد: امیدواریم با فعالیت مجمع زمینه استفاده از زنان در حوزه‌های مدیریتی به وجود آمده و بتوان از سرمایه اجتماعی جامعه زنان بیشتر استفاده شود.

 

کد خبر 1011939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha