وزارت آموزش و پرورش برگزاری ۴۰ هزار یادواره شهدا در ۴۰ هزار مدرسه را دنبال می کند

معاون‌ پرورشی و فرهنگی وزارت‌ آموزش و پرورش گفت: برای توسعه این فرهنگ باید تاریخ‌ گذشته و پر افتخار ایران‌ را هر روز یادآوری کنیم؛ اینکه دیروز چه کسانی شهید شدند و امروز چه مسئولیتی در قبال خون شهدا داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان؛ دکتر علیرضا کاظمی عصر دوشنبه (۱۵دی) در آئین گرامیداشت‌ شهدای دانش آموز رفسنجان‌ در سالن‌ شهدای دانش آموز اداره‌ آموزش و پرورش این‌ شهرستان ضمن تسلیت به مناسبت شهادت‌ سردار حاج‌ قاسم‌ سلیمانی، شهید پورجعفری و دیگر شهدا بیان کرد: بالاترین‌ نعمتی که خداوند به ملت‌ ایران‌ عطا کرده است نعمت وجود شهدا و ولایت‌ است.

 

 

معاون‌ پرورشی و فرهنگی وزارت‌ آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هر کشوری یک مؤلفه قدرت‌ دارد؛ افزود: مهمترین‌ مؤلفه قدرت‌ کشور ایران‌، قدرت فرهنگی‌ است و تمام مؤلفه های دیگر قدرت اعم از نظامی و اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و در هر زمینه ای دیگر که کسب شده در سایه این ‌‌مؤلفه بوده و در مرکز ثقل این‌ قدرت فرهنگی نیز فرهنگ‌ ایثار و شهادت قرار دارد که ما را به اینجا رسانده‌ است.

 

وی ادامه داد: وجه تمایز قدرت‌ نظام جمهوری اسلامی ایران‌ با تمام‌ ابرقدرت های دنیا تکیه بر همین قدرت فرهنگی است و آنچه می تواند به انقلاب اسلامی ایران‌ استمرار، استقلال و عزت ببخشد‌ همین‌ قدرت فرهنگی است‌، تمام‌ دستاوردهای ما‌ مدیون‌ آن جلوه‌ های فرهنگی اسلام  ناب و ارزش های انقلاب‌ است که در وجود فرماندهان، بسیجیان‌ و شهدا‌ متجلی شد و برای ما پیروزی به ارمغان‌ آورد.

 


کاظمی تصریح‌ کرد:امروز بعد از ۴۰‌ سال تلاش های دشمن‌ در عرصه های مختلف برای شکست جمهوری اسلامی ناکام مانده و آنچه سردار سلیمانی‌ را تبدیل به اسطوره قرن‌ کرد، فرهنگ ایثار و شهادت در وجود این‌ بزرگوار بود، امروز دشمن همین‌ نقطه ثقل فرهنگی را هدف گرفته و خیلی ها تلاش می کنند فضای ناامیدی را در دل و جان مردم‌ ایجاد کنند.

 

 

 

 


کاظمی افزود: رهبر انقلاب اسلامی فرمودند جوانان‌ امروز به مراتب‌ از جوانان ابتدای‌ انقلاب برای دفاع از آرمان‌ های انقلاب آماده تر هستند و نشانه آن‌ هم‌ حضور در میدان‌ های مقاومت در آن سوی مرزها است.

 


وی بیان کرد: بالاترین‌ مسئولیت‌ ما حفظ همین‌ بُعد فرهنگی است امروز مدافعان سلامت که در میدان بودند مگر کم‌ آوردند؟ دیروز میدان های سیل و زلزله بود جوانان‌ ایران‌ از این‌ میدان‌ ها پیروز مندانه‌ بیرون آمدند؛ آموزش و پرورش به عنوان بالاترین و مهمترین‌ دستگاه فرهنگی کشور‌ این‌ را به عنوان‌ مهمترین‌ مأموریت‌ خود تعریف و برنامه های متعددی در قالب تشکل های دانش آموزی در حال اجرا دارد.

 

 

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بیان‌ کرد: طرح برگزاری ۴۰‌ هزار یادواره شهدا در ۴۰‌ هزار مدرسه‌ به همین‌ نیت‌ بود و برای توسعه این فرهنگ باید تاریخ‌ گذشته و پر افتخار ایران‌ را هر روز یادآوری کنیم؛ اینکه دیروز چه کسانی شهید شدند و امروز چه مسئولیتی در قبال خون شهدا داریم؟

 

 


وی افزود: باید قدردان‌ خانواده شهدا باشیم و دست‌ و پای آن‌ ها را ببوسیم‌ و به آن‌ ها تعظیم کنیم‌ که این‌ شرط اول و لازمه‌ ورود به عرصه توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است؛ باید به گلزار شهدا رفت و با شهدا درد دل کرد باید با شهدا رابطه برقرار کرد و از آن‌ ها کمک گرفت؛ شهدا زنده و ناظر بر اعمال ما هستند و یکی از مصادیق زنده بودن، قدرت کمک کردن‌ به دیگران‌ است و می توانند پیوند ما با ولایت را محکم‌ کنند.

 

 


کاظمی شرط دوّم ورود به عرصه‌ فرهنگ‌ ایثار و شهادت را ورود به سیره و رفتار شهدا دانست و تصریح‌ کرد: امروز برگزاری یادواره شهدا بهانه ورود به سیره و زندگی نامه شهدا است؛ رفتارهای عجیب سردار سلیمانی انسان‌ را واقعاً متحول می کند، رفتار او با مردم، رزمندگان و بسیجیان، دانش آموزان، کودکان‌ و نوجوانان، با نوزادان و نیز رابطه او با خدا مهم است که این رفتار و کردار او را به عالی ترین‌ درجه رساند.

 

 

وی ادامه داد: نماز اوّل وقت شهدا را ببینید آن‌ ها رابطه عاشقانه ای با خدا داشتند لذا این‌ رفتار شهدا باید در انسان متجلی شود که اگر اینگونه‌ شدیم‌ می توانیم‌ راه شهدا را ادامه دهیم؛ رابطه ای که حاج قاسم سلیمانی با ولی فقیه خود دارد چه زیبا است، رابطه ای برخاسته از ذره ذره وجودش؛ تعظیم‌ او در مقابل رهبر انقلاب در هیچ کس مشاهده نشده است‌ و بوسه های رهبری بر این سردار حاکی‌ از رابطه عمیق درونی سردار با ولایت‌ فقیه است‌ و سردار سلیمانی فرهنگ ولایت‌ پذیری، فرهنگ تکلیف مداری، فرهنگ پرهیز از نفس، مال و منال، زر و زور دنیایی را با عمل نشان‌ داد لذا رفتار و تفکر اندیشه و اخلاق شهدا را در زندگی خود داشته باشیم.

 

 

کاظمی با اشاره به اینکه رفسنجان ‌ ۱۵۷‌ دانش آموزی آموز تقدیم‌ انقلاب و اسلام کرد؛ افزود: دانش آموزان شهید در جنگ رابطه عمیقی با خدا داشتند  و وصیت نامه بهنام‌ محمدی را اگر کسی بخواند به گریه می افتد.

 


وی در پایان جنگ امروز دشمن‌ را جنگ فرهنگی عنوان کرد و  ادامه داد: امروز آموزش و پرورش در خط مقدم‌ میدان‌ فرهنگی است چون‌ امروز دشمن جوانان را مورد هدف قرار داده و همه باید به دانش آموزان‌ و معلمان‌ کمک کنند و بذر ایمان،‌ عشق، بذر ایثار  و شهادت‌ را در قلب جوانان‌ بکارند.

کد خبر 1011953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha