کتاب «سروده‌های بی‌تکرار» در کردستان رونمایی شد

کتاب «سروده‌های بی‌تکرار» خاطرات شاعران انقلابی استان کردستان به مناست سالگرد شهادت سردار سلیمانی رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان (۱۵ دیماه) در آئین رونمایی از کتاب «سروده‌های بی‌تکرار» اعلام کرد: سرودن شعر لطفی خدادادی است و باید به بهترین شیوه ممکن این استعداد هنری را بکار برد.

 

وی با اشاره به اینکه شاعرانی همچون حافظ، سعدی و فردوسی با ذوق و استعداد خود اشعاری ماندگار رقم می‌زنند، افزود: هم عده‌ای ذوق سرودن شعر دارند اما آن را در موضوعاتی پیش پا افتاده خرج می‌کنند که ماندگار نیست.

 

وی خاطر نشان کرد: محافل ادبی که در محضر مقام معظم رهبری برگزار می‌شود دارای سروده‌هایی با بار معنایی ارزشمند است و معظم‌له در این محافل توصیه‌های ارزشمندی به شاعران ارائه می‌دهند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان حضور مداوم در عرصه جهاد، بصیرت، توجه ویژه به اخلاقیات، روحیه سلحشوری و جنگندگی، عشق به آبادانی و وطن را از ویژگی‌های بارز شهید حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد و گفت: این ویژگی‌ها می‌تواند موضوع اشعار و سروده‌های شاعران شود.

 

رئیس حوزه هنری کردستان نیز به تولیدات حوزه هنری با موضوع شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: تولید نماهنگ یل میدان، ساخت موشن‌گزافی، بازخوانی حضور حاج قاسم سلیمانی در اربیل، تولید نمایش کهنه سرباز، تولید کارتون و تولید تابلوهای نقاشی و مینیاتوری از برنامه‌هایی است که توسط حوزه هنری به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی انجام شده است.

 

امین مرادی اضافه کرد: با مشارکت ۱۵ هنرمند کارتونیست و کاریکاتوریست آثاری در زمینه تروریسم دولتی نیز تهیه و تولید شده است.

 

کتاب سروده‌های بی‌تکرار نوشته‌ی شیلان آویهنگی است که حاصل ۵۰ ساعت مصاحبه با ۱۵ شاعر کردستانی است که در حوزه ادبیات پایداری شعر سروده‌اند.

 

 

کد خبر 1012015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha