استفاده از ظرفیت بانوان در ایجاد فرهنگ خودمراقبتی از کرونا

خدابخش مرادی گفت: بانوان ظرفیت بسیار خوبی برای اقناع سازی جامعه در پیشگیری و کنترل بیماری کرونا است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان در ششمین نشست هئیت اندیشه ورز زنان درمحل استانداری زنجان، اظهار کرد: به منظور ریشه کنی ویروس کرونا بایستی ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی خودمراقبتی در جامعه نهادینه شود.

 

مرادی بر ضرورت تدوین مدل آموزشی برای پیشگیری از ویروس کرونا تاکید کرد و یادآور شد: آموزش باعث کاهش بیماری می‌شود و بایستی آموزش‌ها خروجی خوبی را به دنبال داشته است.

 

این مقام مسئول با یادآوری اهمیت آموزش‌های مجازی در دوران کرونا، ادامه داد: این مدل آموزشی در جلسات هئیت اندیشه ورز استان ارائه شود.

 

وی با اشاره به اینکه حوزه بانوان و خانواده از نظر مسائل مهم اگر آسیب ببیند تارو پود جامعه آسیب پذیر خواهد شد، افزود: باید خروجی برگزاری این جلسات به یک سند منجر شود.

 

معاون سیاسی امنیتی استان زنجان با اشاره به ضرورت سند مداخله اجتماعی، اقتصادی و روانشناسی در حوزه کرونا تاکید کرد و گفت: در حوزه صیانت از نهاد خانواده باید به سمت تدوین سندی رفت که خروجی لازم را داشته باشد.

 

وی به نقش بانوان در ایجاد فرهنگ خود مراقبتی و دیگر مراقبتی در حوزه کرونا اشاره کرد و گفت: بانوان ظرفیت بسیار خوبی برای اقناع سازی جامعه در پیشگیری و کنترل بیماری کرونا است.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان نیز به انعقاد تفاهم نامه با بانک ها در خصوص ارائه تسهیلات به ۴۶۶ نفر از زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: طرح تاب آوری اجتماعی در سه دوره در استان زنجان اجرا شد.

 

ماهرخ بلوری با اشاره به افزایش جمعیت بانوان دارای تحصیلات عالیه در استان زنجان گفت: بیشترین علاقه دختران جوان به رشته‌های فنی‌و حرفه‌ای و ترویج کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال و کارآفرینی در فضای ارتباطات و فن آوری است.

 

وی خاطرنشان کرد:  ۲۸ عامل و ۳۵ راهکار در خصوص پنج مسئله اجتماعی طلاق، بیکاری، اعتیاد همسران، خشونت و کاهش فرزندآوری از سوی این هئیت مورد بررسی قرار گرفته است.

کد خبر 1012046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha