معرفی برگزیدگان بخش ویژه جایزه جلال

برگزیدگان «بخش ویژه؛ پاسداشت چهلمین سال آغاز جنگ تحمیلی و آغاز دفاع مقدس» سیزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد در بخش «پژوهش‌های دانشگاهی با موضوع ادبیات داستانی دفاع مقدس» معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، در بخش «پژوهشهای دانشگاهی با موضوع ادبیات داستانی دفاع مقدس» در مقطع دکترا، محمود رنجبر برکادهی با رساله «نقد و تحلیل روایی-محتوایی داستان های کوتاه دفاع مقدس، مرضیه آتشی پور با رساله «بررسی سبک شناسانه نثر داستانی ادبیات انقلاب اسلامی با تکیه بر رمان های شاخص دفاع مقدس» و فریبا نظری پورکیایی با رساله «تفسیر فرهنگی- احساسی خاطرات جنگ ایران و عراق با تاکید بر خاطرات عملیات کربلای پنج در منطقه شلمچه» به عنوان رساله‌های برتر انتخاب شدند.

در مقطع کارشناسی ارشد، سیدمحمدعلی صحفی با پایان‌نامه «نحوه خوانش رمان‌های جنگ در میان دانشجویان و طلاب»،  کوثر  اولیایی با پایان‌نامه «بازتاب جنگ هشت ساله در خاطرات زنان ایرانی در دوره پسا جنگ بر مبنای رویکرد شناختی لیکاف» و مهشدی دلبری با پایان‌نامه«تحلیل گفتمان وصیت نامه های شهدای هشت سال جنگ تحمیلی معرفی شدند.   

دبیرخانه جایزه جلال آل احمد همچنین دکتر عبدالله حسن زاده میرعلی از دانشگاه سمنان با 21 پایان‌نامه، دکتر مهدی خادمی کولایی از دانشگاه مازندران با 12 پایان‌نامه، دکتر اسماعیل صادقی ده‌چشمه از دانشگاه شهرکرد با 12 پایان‌نامه و دکتر محمدرضا سنگری از دانشگاه‌های مختلف با 12 پایان‌نامه را به عنوان استادان راهنما و مشاور شاخص پایان‌نامه‌های دانشگاهی حوزه ادبیات داستانی دفاع مقدس معرفی و از آنان تجلیل کرد.


آیین پایانی و اعلام برندگان سیزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد دوشنبه (15 دی ماه ) در شبکه چهار سیما به صورت زنده پخش شد.

کد خبر 1012071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha