۳میلیون اصله نهال رایگان بین کشاورزان شهرستان دهلران توزیع می شود

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران گفت:در راستای اجرای طرح تنفس جنگل‌های شمال امسال ۳ میلیون اصله نهال اوکالیپتوس به صورت رایگان بین متقاضیان و کشاورزان شهرستان دهلران توزیع می شود.

«نصرالله پارسه» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دهلران اظهار کرد: این میزان نهال در سطح ۳ هزار هکتار از اراضی شهرستان کشت شده و توسعه کشت زراعت چوب در راستای خوراک کارخانجات صنایع چوب وصنایع وابسته در کشور است.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران یادآور شد: باتوجه به اینکه درخت اوکالیپتوس یک گونه سریع رشد است می تواند علاوه بر تامین چوب مورد نیاز کشور در بازده زمانی 3سال صرف اقتصادی برای کشور وکشاورزان داشته باشد.

 

 وی تصریح کرد: یکی از مناطقی که باید کشاورزان در بحث زراعت چوب مشارکت کنند، بخش دشت عباس است چرا که با بالا آمدن آب‌های زیرزمینی در این بخش مستعد کاشت و اجرای طرح زراعت چوب می باشد که خوشبختانه کشاورزان از اجرای این طرح استقبال کردند.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران اظهار کرد: در سال جاری ۴ هزار 500 تن چوب به ارزش 40میلیارد ریال از سطح اراضی شهرستان برداشت شده است.

 

پارسه بیان کرد: یکی از برنامه‌های سازمان جنگل‌ها و مراتع در بحث توسعه زراعت چوب در کشور در سال جاری، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان با نرخ ۱۳ درصد است.

 

وی خاطرنشان کرد: کشاورزانی که حاشیه مزارع خود را به طرح زراعت چوب اختصاص دهند بعد از تشکیل پرونده به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات به ازای هر هکتار ۷۸ میلیون ریال معرفی می‌شوند.

 

 

کد خبر 1012102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha