پیام تسلیت بنیاد بین‌المللی غدیر در پی ارتحال علامه مصباح یزدی (ره)

بنیاد بین‌المللی غدیر در پی ارتحال علامه آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی (ره) پیام تسلیتی صادر و تاکید کرد: ایشان حکیمی فرزانه بود که سراسر عمر شریف خود را در خدمت به اسلام و مکتب اهل بیت(علیهم السلام) سپری کرد.

خبرگزاری شبستان، گروه غدیر و مهدویت: بنیاد بین المللی غدیر در پی ارتحال علامه آیت الله محمد تقی مصباح یزدی (ره) پیام تسلیت صادر کرد.

 

بنابر این گزارش، متن این پیام به شرح ذیل است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَهِ

رحلت عالم ربانی ، فقیه بصیر ، متفکر برجسته و فیلسوف مجاهد مرحوم علامه آیت الله آقای حاج شیخ محمد تقی مصباح یزدی «قدس سره» موجب تأثر و تألم حوزه های علمیه و جهان تشیع گردید.

حضرت آیت الله علامه محمد تقی مصباح یزدی «رضوان الله تعالی علیه» حکیمی فرزانه بود که سراسر عمر شریف خود را در خدمت به اسلام و مکتب اهل بیت(علیهم السلام) سپری کرد و الگوی بسیاری از اندیشمندان و محققان جهان اسلام شد.

تلمذ در محضر اساتید بزرگی همچون آیت الله‌العظمی بروجردی، حضرت امام خمینی (ره)، مرحوم علامه طباطبائی(ره) و آیت‌الله‌العظمی بهجت(ره) ، سلوک معنوی و روحانی ، مراتب والای زهد ، وارستگی ، اخلاص و شیفتگی به آستان اهل‌بیت عصمت و طهارت«علیهم‌السّلام»، تسلط به علوم نقلی و عقلی و همچنین توانمندی های فکری و اندیشه ای، این عالم ربانی را به استادی بزرگ در حوزه معارف و هدایتگری موفق در عرفان و اخلاق عملی تبدیل کرد که  نقش به سزایی در رشد حوزه علمیه و  نظام مقدس اسلامی داشت.

مبارزات انقلابی و همراهی بی نظیر ایشان با امام و رهبری ، بینش نافذ ، اتقان کلام و شجاعت در بیان مواضع و نیز همچنین کوشش عالمانه در دفاع و حمایت از نظام اسلامی و ولایت فقیه از او  شخصیتی منحصر بفرد ساخته بود. اعتقاد عمیق و باورمندی او به ولایت فقیه و تبعیت محض از ولی فقیه مثال زدنی است .

علامه مصباح یزدی حقیقتاً مطهری زمان بود که تبیین معارف اسلامی، ترویج و گسترش معارف قرآنی و حکمت اسلامی  را وجهه  اهتمام خود قرار داد و در این مسیر آثار متعدد، ارزنده و ماندگاری در ساحت اندیشۀ دینی و فلسفۀ اسلامی را به جامعه اسلامی عرضه کرد. آن بزرگوار مبارزه با بدعت ها ،مقابله با خطوط انحراف اعتقادی در جامعه را تکلیف می دانست و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نکرد.

پیشگامی ایشان در عرصۀ تحوّل و ارتقاء آموزش‌های حوزوی ، تلاش عالمانه درزمینه  تحول در علوم انسانی و ایجاد پیوند بین حوزه و دانشگاه، نشانه‌ی نگاه بلند و درخشان ، دید همه جانبه ، همّت رفیع و عزم راسخِ این اندیشمند الهی است.

مرحوم علامه مصباح یزدی  سال‌های متمادی از عمر مبارک خود را در تعلیم و تربیت شاگردان عالم و ممتاز سپری ساختند و در کنار آن با طرح هایی نظیر طرح ولایت هزاران هزار جوان دغدغه مند را بهره‌مند از اخلاق، عرفان، معنویت و معارف الهی  و مجهز به سلاح دفاع از ارکان معرفتی انقلاب اسلامی کردند.

عمار انقلاب در همه فراز و فرودها ی انقلاب نه تنها مصباح هدایت بود بلکه شجاعانه در صف اول دفاح از حق ایستاد و در صراط مستقیم الهی، تلخ ترین توهین ها ، سنگین‌ترین تهمت ها و سرزنش‌ها و ملامت‌های دشمن و دوست کمترین خللی در اراده پولادین او ایجاد نکرد.

حضور در عرصه های مختلف نظام مقدس اسلامی، از جمله مجلس خبرگان رهبری، شورای عالی انقلاب فرهنگی و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگ دیگری از کارنامه سراسر نور این مجاهد بصیر و انقلابی است

بنیاد بین المللی غدیر ضایعۀ غمبار ارتحال این دانشمند بزرگ و فقیه بااخلاص را به ساحت مقدس حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف ، مقام معظم رهبری ، حوزه های علمیه و مجامع دیگر علمی و به شاگردان و ارادتمندان ایشان بویژه همسر و فرزندان و دامادمحترمشان تسلیت عرض نموده و و از خداوند رحمان مغفرت و رحمت الهی و علو مقام برای آن فقید سعید مسئلت می نماید.

بنیاد بین المللی غدیر

کد خبر 1012140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha