شلیک موشک آذرخش از پهپاد کرار و انهدام اهداف متخاصم/حضور نماینده تام‌الاختیار آیت‌الله سیستانی در منزل مصباح‌یزدی

شلیک موشک آذرخش از پهپاد کرار و انهدام اهداف متخاصم، جهانگیری به سیستان و بلوچستان سفر می کند، حضور نماینده تام‌الاختیار آیت‌الله سیستانی در منزل مصباح‌یزدی، برگزاری دومین دوره مسابقات سراسری دانشجویان افسری ارتش برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، شلیک موشک آذرخش از پهپاد کرار و انهدام اهداف متخاصم، جهانگیری به سیستان و بلوچستان سفر می کند، حضور نماینده تام‌الاختیار آیت‌الله سیستانی در منزل مصباح‌یزدی، برگزاری دومین دوره مسابقات سراسری دانشجویان افسری ارتش از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در چهارشنبه ۱۷ دی است.

شلیک موشک آذرخش از پهپاد کرار و انهدام اهداف متخاصم

در دومین روز از تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش و در اجرای مراحل عملیاتی این تمرین، پهپاد کرار رهگیر نیروی پدافند هوایی ارتش با موفقیت عملیات رهگیری هوایی و انهدام اهداف متخاصم را اجرا کرد.

در این بخش از رزمایش، پهپاد کرار با شلیک موشک هوابه‌هوای آذرخش یک هدف هوایی با سطح مقطع راداری کم و در ارتفاع بالا را با موفقیت مورد اصابت و انهدام قرار داد.

تیراندازی پهپاد کرار با استفاده از محموله تیربار و انهدام اهداف متخاصم هوایی از دیگر اقدامات عملیاتی انجام شده در این بخش از تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش بود.

همچنین انهدام اهداف سطحی، استحکامات و مواضع دشمن با پهپاد‌های کرار مجهز به بمب‌های ۵۰۰ پوندی MK-۸۲ نیز در این مرحله از تمرین رزم پهپادی ارتش با موفقیت انجام شد.

امیر دریادار سید محمود موسوی معاون عملیات و سخنگوی تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش با بیان اینکه پایش مداوم و مستمر مرز‌ها با استفاده از پهپاد‌های رزمی آماده عملیات، بخشی دیگر از اقدامات اجرایی در قالب تمرین رزم بزرگ پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران است، گفت: کار پایش و رصد مرز‌های کشور که حراست و پاسداری از آن‌ها بر عهده ارتش جمهوری اسلامی ایران است، امروزه به صورت کاملا دقیق با استفاده از سامانه‌های پهپادی مجهز به انواع دوربین‌های مراقبت، شناسایی و سامانه‌های جمع آوری اطلاعات الکترونیکی انجام می‌شود.

 

دومین دوره مسابقات سراسری دانشجویان افسری ارتش برگزار شد

دومین دوره مسابقات سراسری دانشجویان افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز چهارشنبه ١٧ دی ماه به میزبانی دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری با حضور امیر سرتیپ علیرضا شیخ معاون تربیت و آموزش ارتش، امیر سرتیپ دوم خلبان رودباری فرمانده دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری و جمعی از فرماندهان و مسئولان آموزش دانشگاه های افسری ارتش با حضور دانشجویان این دانشگاه ها برگزار شد.

گفتنی است در این مسابقات دانشجویان برتر دانشگاه های افسری ارتش در آزمون های علمی و عملی همچون مسابقات تیراندازی و دو و میدانی با یکدیگر به رقابت می پردازند.

 

جهانگیری به سیستان و بلوچستان سفر می کند

اسحاق جهانگیری قرار است امروز پس از حضور در شهرستان چابهار، اسکله بندر صیادی تنگ را افتتاح کند.


معاون اول رییس جمهور همچنین در جلسه توسعه سواحل مکران در منطقه آزاد چابهار شرکت خواهد کرد.


جهانگیری در ادامه این سفر دو روزه به استان سیستان و بلوچستان، روز پنجشنبه با حضور در فرمانداری زابل، در جلسه اقتصاد مقاومتی استان شرکت خواهد کرد.


بازدید از پارک علم و فناوری زاهدان و حضور در جلسه خیرین، معتمدین و تشکل ها در مرکز استان از دیگر برنامه های جهانگیری در این سفر دو روزه خواهد بود.

 

هیچ دشمن خارجی جرأت تعرض به ایران اسلامی را ندارد

مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت شهید محسن فخری‌زاده دانشمند دفاعی و هسته‌ای کشورمان در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) با حضور آیت‌الله سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه (س)، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، فرزندان شهید فخری‌زاده، سردار شاه‌چراغی فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب (ع)، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین اکبری مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قم، حجت‌الاسلام حسن هنرمند مدیرکل بنیاد شهید استان قم، طلاب و روحانیون و فعالان عرصه ایثار و شهادت برگزار شد.

 نماینده ولی فقیه در وزارت دفاع در مراسم اربعین شهادت شهید فخری زاده، گفت: ایشان علاوه بر مجاهدت علمی، در صحنه‌های دفاع از انقلاب و مقابله با دشمنان و دفاع مقدس هم نقش موثری داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین آقاجانپور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محسن فخری‌زاده و سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، نقش شهدا در پیشبرد و تحقق عزت و آرمان‌های انقلاب اسلامی بسیار مهم دانست و اظهار داشت: پیشرفت‌های روز افزون نظام اسلامی در همه عرصه‌ها مرهون ایثار و از خودگذشتگی شهدا در برهه‌های مختلف است.
 
وی گفت: شهید فخری‌زاده متولد شهر قم، خاستگاه انقلاب اسلامی بود که علاوه بر مجاهدت و تلاش‌های علمی، در صحنه‌های دفاع از انقلاب و مقابله با دشمنان و دوران دفاع مقدس نقش موثری داشت.
 
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با تاکید بر اینکه دشمن هرگز دست از دشمنی علیه کشور ما برنمی دارد افزود: ایستادگی و مقاومت و تکیه بر ظرفیت‌های داخلی تنها راه مقابله با دشمنان است.

 

حضور نماینده تام‌الاختیار آیت‌الله سیستانی در منزل مصباح‌یزدی

نماینده تام‌الاختیار آیت‌الله سیدعلی سیستانی شب گذشته (سه‌شنبه - ۱۶ دی) برای عرض تسلیت در منزل مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی حضور یافت. حجت الاسلام  و المسلمین سیدجواد شهرستانی، نماینده تام‌الاختیار آیت‌الله سیستانی در این دیدار ضمن تسلیت درگذشت مصباح یزدی با فرزندان وی نیز گفت‌وگو کرد.

مرحوم مصباح‌یزدی روز ۱۳ دی‌ماه و به دنبال یک دوره تحمل بیماری گوارشی در تهران درگذشت.

 

 

کد خبر 1012167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha