خون‌ شهدا و مداد علما سازنده جوانان ادامه دهنده راه شهید سلیمانی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: خون‌ شهید حاج‌ قاسم به همراه مداد علما می تواتد جوانانی برای کشور بسازد که‌ ادامه‌ دهندگان راهش باشند و امیدواریم‌ بتوانیم جلوه های نرم‌ افزاری انتقام‌ سخت‌ را در بحث جهاد علمی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان  دکتر محمد مهدی طهرانچی سه شنبه (۱۶دی) در حاشیه زیارت شهید سلیمانی بیان‌ کرد: حرکت ها، رشادت‌ ها و فعالیت های شهید سپهبد حاج‌ قاسم‌ سلیمانی بی نظیر است؛ این‌ شهید در مکتب امام‌ پروریده‌ شد و در امتداد مکتب امام‌ که در ادامه مکتب سیدالشهدا‌ بود‌ مکتب حاج قاسم‌ را برای جوانان ایران‌ و منطقه به ارمغان آورد.

 

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور تصریح‌ کرد: در دانشگاه هم‌ این مکتب وجوهی‌ دارد که وجوهش‌ باید شناخته شود این‌ مکتب‌؛ مکتب احساسی و شعاری نیست‌ بلکه مکتب شعوری است.

 

 


وی به برخی فعالیت‌ ها طی یک سال اخیر اشاره و خاطرنشان‌ کرد: در این مدت پژوهش‌ های زیادی در ابعاد شخصیتی و فکری حاج‌ قاسم‌ انجام‌ شد که بُعد فکری حاج‌ قاسم سلیمانی به انسان ها عزت می دهد و بُعدی است که مقاومت‌ را به مردم‌ هدیه داد و دفع نظام‌ سلطه می‌ کند.

 

 

 

طهرانچی گفت: در حوزه پژوهشی هم در دانشگاه ها کار جدی در ابعاد تربیتی مکتب حاج‌ قاسم‌ در حال انجام‌ است که ابعاد بسیار مهمی است‌ که‌ ان‌ شالله‌ خون‌ این شهید به همراه مداد علما با هم بتواند جوانانی برای کشور بسازد که‌ ادامه‌ دهندگان راهش باشند و نیز بتوانیم جلوه های نرم‌ افزاری انتقام‌ سخت‌ را در بحث جهاد علمی داشته باشیم.

 

 


وی ادامه داد: مکتب حاج‌ قاسم‌ یکی از بحث های بسیار مهم است و هیچ موقع کوتاه نخواهیم‌ آمد‌ و باید دست‌ نظام‌ سلطه را بخوانیم‌ و بتوانیم‌ در دانشگاه‌ ها جزو انتقام‌ گیرندگان‌ خون‌ حاج‌ قاسم سلیمانی باشیم.

 

 

 

حجت الاسلام رستمی، رئیس نهاد رهبری در دانشگاه های کشور هم بیان‌ کرد: حاج‌ قاسم سلیمانی جزو نمادهایی بود که‌ در حیات‌ خود به نوعی محبت و علاقه را در دل آحاد ملت‌ قرار داد و این ظرفیت ویژه ای در جریان‌ جامعه انقلابی و مومن‌ ایجاد می کند که‌ بتواند این‌ الگوها را الگوی قابل تقلید و سلوک‌ و تکثیر، معرفی کند.

 

 

 

وی ادامه داد: اینکه رهبری تاکید بر مکتب حاج قاسم دارد نشان‌ دهنده‌ این‌‌ است که حاج‌ قاسم‌ فردی نیست که با ترور‌ و شهادت او را از جامعه حذف کنند بلکه مکتب او قابل تکثیر است‌ و این‌ مکتب‌ باید رهرو داشته باشد لذا در جوامع علمی‌ هم کارهای خوبی صورت گرفته و در فضای‌ درس نامه ای فعالیت‌ هایی‌ در حال انجام است‌ زیرا این فرد نماد‌ یک انسان تراز اسلام‌ ناب محمدی است.

 

 

حجت‌ الاسلام. رستمی افزود: در کنار آن‌ مجموعه های علمی دانشگاه ها از جمله حوزه های علوم تربیتی‌ و روابط بین‌ المللی و دیگر حوزه ها فعالیت‌ هایی را برای طراحی و اجرای الگوهای این‌ مکتب شروع کردند‌ ضمن اینکه فعالیت‌ های دانشجویی هم در این‌ عرصه قابل ستایش است‌ و در حوزه فعالیت‌ های ترویجی داخل دانشگاهی هم اتفاقات خوبی در حال انجام‌ است.

 

 

 

وی خاطرنشان‌ کرد: هفته گذشته‌ هشتمین‌ دوره سوگواره شعر‌ ‌آئینی‌ دانشگاهیان‌ را داشتیم‌ که ۴۰۰‌ اثر از ‌ شعرای دانشجو و اساتید با محوریت‌ حاج‌ قاسم‌ و جریان‌ مقاومت‌ به دبیرخانه این‌ جشنواره رسید که ان‌ شاءالله در این‌ سوگواره بتوان این‌ فعالیت‌‌ها‌ را تبدیل به قالب هایی کرد که شهید ما را به جامعه معرفی کند.

کد خبر 1012188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha