برگزاری محفل انس با قرآن و مراسم سالگرد سردار سلیمانی در کانون روستای اشترمل تویسرکان

ترکاشوند گفت: کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) روستای اشترمل شهرستان تویسرکان مراسم انس با قرآن، اجرای سرود و برنامه های مختلفی به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی اجرا کرد.

«حسین ترکاشوند» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) روستای اشترمل تویسرکان در طی سال برنامه های مختلفی در مناسبت های ملی و مذهبی اجرا می کند و با توجه به شرایط کرونا اکثر برنامه ها را در فضای مجازی و با جمعیت کم و رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی برگزار می کند.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) روستای اشترمل تویسرکان افزود: برگزاری کلاسهای متنوع از جمله روخوانی و روان خوانی قرآن کریم، حفظ قرآن، کلاس احکام، کلاسهای آموزشی و علمی ویژه دانش آموزان، کلاسهای هنری در کانون برگزار می شد که اکنون به دلیل کرونا محدود شده است.

 

وی ادامه داد: رویکر برنامه های کانون برنامه‌های شاد ، تربیتی و آموزشی  و همچنین ترویج شعائر دینی همراه بافعالیت‌های متنوع فرهنگی و  هنری است.

 

ترکاشوند اظهار داشت: به مناسبت نخستین سالگرد سردار سلیمانی برگزاری محفل انس با قرآن کریم، اجرای سرود با موضوع سردار سلیمانی، محفل انس با قرآن و سخنرانی در کانون برگزار شد.

 

 گفتنی است، اشترمل (تویسرکان)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان تویسرکان در استان همدان ایران است که سال۱۳۹۸ بعنوان دهکده ی جهانی مبل و منبت گلریز انتخاب شد.

 

اشترمل جزو معدود روستاهایی است که یک نفر بیکار در آن وجود ندارد ، مردم روستای «اشترمل» تویسرکان سالهاست به تولید مبل و منبت با دست مشغول هستند و در این زمینه زنجیره تولید راه‌اندازی کرده‌اند، در کنار خانه‌های روستایی خود کارگاه زدند و از صفر تا صد کار را تولید می‌کنند از همین رو «اشترمل» روستای بدون بیکار همدان است.

 

 

کد خبر 1012194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha