کشت مکانیزه ۳۰ هکتار کلزا و ۲۰ هکتار گندم در نی ریز

بصیری گفت: کشت غلات در یک هزار و ۴۲۳ هکتار از مزارع نی ریز به اتمام رسیده است و از یک دستگاه كارنده ریزدانه كار نیز برای کشت مکانیزه ۳۰هكتار كلزا و ۲۰ هكتار گندم استفاده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علیرضا بصیری»، امروز (سه شنبه 16 دی) با اشاره به آغاز کاشت غلات در نی ریز با کشت کلزا به خبرنگاران گفت: کاشت غلات با کشت کلزا در شهریور آغاز شد و با کشت جو در دی جاری به اتمام رسید.

مدیر جهاد كشاورزی نی ریز ادامه داد: بدین ترتیب کشت غلات در یک هزار و 423 هکتار از مزارع نی ریز به اتمام رسیده است و با همكاری اداره فناوری های مكانیزه کشاورزی فارس از یک دستگاه كارنده ریزدانه كار نیز برای کشت مکانیزه 30هكتار كلزا و 20 هكتار گندم استفاده شده است.

وی با اشاره به مزایای کشت مکانیزه بیان کرد: کشت مکانیزه موجب کاهش هزینه ها می شود و با خرید یک دستگاه كارنده توسط یكی از بهره بردارن كاشت مكانیزه در نی ریز رونق گرفته است.

دهقانیان اعلام کرد: در عملیات کشت غلات در نی ریز و با استفاده از  بذر گواهی شده 200 کیلوگرم کلزا و 35 تن گندم کشت شده و  840 هكتار نیز به زیر کشت جو آبی و دیم رفته است.

کد خبر 1012200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha