اسامی مافیای سیگار را اعلام کنید

رئیس کمیته دیوان محاسبات و امور مالی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس برخورد قاطع با مافیای سیگار را ضروری خواند و گفت: مافیای سیگار شناخته شده هستند و ستاد مبارزه با قاچاق کالا می تواند اسم این افراد را اعلام کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، یاسر سوادکوهی، مدیرکل امور مقابله و رصد جریان مالی قاچاق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در برنامه «صبح و گفتگو» درمورد مبارزه با عرضه سیگار قاچاق گفت: مقابله با قاچاق کالای دخانی در سه سطح مبادی ورودی، محل دپو و سطح عرضه انجام می شود.

وی با اشاره به آغاز سطح سه مبارزه با قاچاق دخانیات از 22 آذرماه گفت: طبق بررسی های وزارت بهداشت، سیگار قاچاق از عوامل اصلی سرطان شناخته شده و از طرفی خیلی ها در کشورمان مصرف می کنند لذا ما موظف کردیم که تولید داخلی سیگار افزایش پیدا کند.

سوادکوهی با بیان اینکه در حال حاضر بین 55 تا 60 میلیارد نخ سیگار در داخل کشور تولید می شود افزود: مصرف داخلی سیگار حدود 65 تا 70 میلیارد نخ است بنابراین 10 میلیارد نخ باقی مانده هم باید در داخل تولید شود.

وی با اشاره به مبارزه با عرضه سیگار قاچاق در سطح مراکز عمده و پخش عنوان کرد: تاکنون به 200 مرکز پخش سیگار مراجعه شده که 95 درصد از این مراکز، سیگار قاچاق عرضه می کردند.
مدیرکل امور مقابله و رصد جریان مالی قاچاق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با علام اینکه سیگار قاچاق از مسیر ترانزیت برگشتی وارد کشور می شود افزود: گرچه درآمد ترانزیت برای دولت و گمرک مهم بود و مخالفت هایی هم صورت گرفت اما همچنان در تلاشیم تا این روند را ممنوع کنیم.

در ادامه، علیرضا شهبازی، رئیس کمیته دیوان محاسبات و امور مالی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: مافیای سیگار همیشه در مقابل تولید سیگار در داخل مقاومت می کنند تا بیشترین منفعت و سود را از مسیر قاچاق نصیب خود کنند.

وی برخورد قاطع و جدی با مافیای سیگار را ضروری خواند و افزود: مافیای سیگار شناخته شده هستند و ستاد مبارزه با قاچاق کالا می تواند اسم این افراد را اعلام و با آنها برخورد کند.

شهبازی تأکید کرد: مبارزه با عرضه سیگار قاچاق در شرایط کرونایی آن هم با چند کسبه فایده و نتیجه ای ندارد.

رئیس کمیته دیوان محاسبات و امور مالی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به ورود سیگارهای قاچاق از مسیر ترانزیت برگشتی به داخل کشور گفت: مشخص است که چه کسی ترانزیت می کند و باید با آنها برخورد شود.

کد خبر 1012204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha