آیت الله مصباح با جهاد فکری با  شبهات و انحرافات مبارزه کرد

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه عالمان دینی دیده بانان جامعه اسلامی شمرده می شوند گفت: آیت الله مصباح یزدی با جهاد فکری، با شبهات و انحرافات مبارزه کرده و آنان را با سرعت و دقت پاسخ می داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، ‌آیت‌الله «رسول فلاحتی» امروز (سه شنبه، ۱۶ دی )در مراسم گرامیداشت علامه آیت الله «محمدتقی مصباح یزدی» که در مصلی امام خمینی(ره) رشت برگزار شد با اشاره به تاثیرگذاری عالمان دینی در جامعه اظهارکرد: عالمان در تراز انقلاب از انحراف عقیدتی جامعه جلوگیری می‌کنند.



نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه جایگاه عالمان دین از منظر اسلام بسیار رفیع و ارزشمند است، گفت: بسیاری از اهداف شوم دشمنان که پس از اسلام مشاهده شد توسط عالمان دینی خنثی شد.

 

وی با بیان اینکه عالمان دینی از دیرباز تاکنون نقش بی‌بدیلی در حمایت از ملت مسلمان دارند تصریح کرد: در روایت‌ها آورده شده که عالمان دینی جانشینان پیامبر (ص) هستند. به‌نوعی تربیت انسان‌ها را عهده دار بوده و آداب اسلامی جامعه ما دستاورد تلاش‌های مجاهدانه این عالمان دینی است.



نماینده ولی فقیه در گیلان افزود: تعلیم احکام دینی، تربیت و پروش اسلامی، ترویج اخلاص و ایمان قوی از ویژگی‌های بارز یک عالم ربانی است.‌



امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه عالمان دین، دیده‌بان جامعه اسلامی هستند، تصریح کرد: عالمان دینی از ترویج افکار انحرافی جامعه جلوگیری کردند.‌



آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه در ایران شخصیت‌های بسیار داریم که دارای جایگاه رفیع هستند و این نوع شخصیت‌ها بایستی در جامعه بیش از پیش شناسایی شوند گفت: رساله‌های شخصیت‌هایی مانند علامه طباطبایی بی‌نظیر بوده و بایستی مورد مطالعه قرار گیرد.



وی با تاکید بر اینکه عالمان دینی با تلاش گسترده در حوزه دین و اسلام جامعه اسلامی را بیمه کردند اظهار کرد: علامه آیت الله مصباح یزدی ۸۶ سال عمر کرد و در مسائل فقهی و سیاسی از امام خمینی( ره ) و آیت الله بروجردی تبعیت کرد و با فعالیت های گسترده اش توانست تبدیل به یک سیاستمدار بصیر شود.‌
 

امام جمعه رشت تصریح کرد: مرحوم مصباح چراغ فروزان و بصیر برای جامعه اسلامی شمرده می شد و ایشان در سال‌هایی که به اندیشه سیاسی اسلام حمله شد، با جهاد فکری، شبهات را با سرعت، دقت و هوشمندانه پاسخ داد.
 

آیت الله فلاحتی به دیگر ویژگی های یک عالم دینی پرداخت و اضافه کرد: عالمان دینی برای نقش آفرینی درست و عمل به وظایف خود باید به علوم اخلاق، فقه و سیاست مسلط باشند اگر عالمان دینی به شرایط زمانه آگاهی نداشته باشد در برابر دشمنان مغلوب می‌شوند.
 

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر اینکه اگر عالم دینی در اخلاق، سیاست و فقه مهارت نداشته باشد نمی‌تواند رهبری جامعه اسلامی را عهده دار شود خاطرنشان کرد: عالمی که به دنیای پیرامون خود شناخت ندارد در فتنه‌ها و آشوب‌ها نمی‌تواند عکس العمل درست را اتخاذ کند.‌



کد خبر 1012227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha