اعتقاد راسخ به پروردگار سبب رفع غم و اندوه می شود

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان اینکه اعتقاد راسخ به پروردگار سبب رفع غم و اندوه می شود، گفت: یکی از راه های رسیدن به آرامش و رهایی از اضطراب، تقویت ایمان است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، «آیت‌الله محمد محمدی ری شهری» پیش از آغاز درس خارج فقه که در مدرسه علمیه این آستان مقدس برگزار شد، با اشاره به فرازی از دعای شریف مکارم الاخلاق، عنوان کرد: امام سجاد(ع) در دعای بیستم مکارم الاخلاق می فرمایند: اگر منافقان می خواستند واقعا همراه با شما باشند قطعا آماده می شدند در حالی که آنان دروغ می گویند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: همچنین می فرمایند: بارالها؛ اگر دل من بگیرد و دلتنگ شوم مایه دلخوشی قلبم تنها تو هستی، کتابی با عنوان الگوی شادکامی وجود دارد که از منظر آیات و روایات نحوه رسیدن به شادی را بیان می کند.

آیت الله ری شهری ایمان به خداوند متعال را یکی از راه های رسیدن به شادی و آرامش بیان و اظهار داشت: انسان اگر به خداوند متعال اعتماد داشته باشد می تواند به شادی واقعی دست یابد و شخصیتی غم زدا در زندگی به شمار آید؛ در آیات مختلفی این مساله مورد توجه قرار می گیرد و تاکید می شود که اگر انسان به خداوند ایمان داشته باشد در هیچ شرایط سخت و دشواری سست و غمناک نمی شود.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) افزود: انسان مومن به واسطه ایمان و اعتقادی که دارد همیشه در زندگی دست برتر را خواهد داشت؛ خداوند در آیه مبارکه 131 سوره آل عمران می فرماید: کسانی که ایمان واقعی دارند نه ترس خواهند داشت و نه غمناک می شوند. اینکه امام راحل در میان آسمان هیچ ترسی به دل راه نمی دهند و از هدف قرار گرفتن و اصابت موشک بیمناک نبودند چون به خداوند متعال ایمان واقعی داشتند.

وی بیان داشت: انسان اگر به خداوند متعال یقین داشته باشد هر غم و غصه ای به او وارد شود روح و روانش مورد آسیب قرار نمی گیرد و در نهایت آرامش و اطمینان به باری تعالی به رفع آن غم و غصه اقدام می کند.

آیت الله ری شهری در پایان خاطرنشان کرد: برای همین حضرت می فرمایند: بارالها؛ کاری کن مشکلات دنیا با علاقه و رقبتی که نسبت به تو دارم تحملش بر من آسان شود، همچنین امام صادق(ع) می فرمایند: انس با پروردگار سبب رهایی انسان از هر غم و اندوهی می شود، اعتقاد راسخ به خدا و مبانی دینی سبب رفع غم می شود.

کد خبر 1012241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha