توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در جشنواره روستا ها و عشایر دوستدار کتاب

ناهیدی فرد با بیان اینکه توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی از اهداف جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب است، گفت: مهلت شرکت در هفتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب کشور تا (۳۰ دی) ماه جاری تمدید شد.

«حمیدرضا ناهیدی فرد» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان با اشاره به نقش اثرگذار کانون های فرهنگی هنری مساجد در توسعه و ترویج کتابخوانی، گفت: جشنواره دوستدار کتاب به دنبال توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی است که می توان گفت در قالب این طرح خوشبختانه در روستاها باشگاه های کتابخوانی راه اندازی شده است.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان افزود: مقام معظم رهبری  به مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه بسیار سفرش کرده اند و ما نیز باید به تأسی از اندیشمندان و بزرگان دین  برای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی وقت صرف کنیم.

 

وی  معرفی کتاب در قالب مسابقات کتابخوانی را یکی از رویکردهای ستاد فهما در راستای رونق کتابخوانی دانست و تصریح کرد: ترویج و رونق فرهنگ کتابخوانی از اهداف مسابقات کتابخوانی است.

 

ناهیدی فرد،  برنامه هایی همچون شنبه های کتاب،  را از دیگر اقدامات و برنامه های ستاد فهما در حوزه کتابخوانی در این جشنواره نام برد و گفت: در طرح ملی ایران قوی ۱۲ رواق تعریف شده است که یکی از این رواق ها در زمینه کتاب است، که بچه های مسجد در صورتی که در حوزه کتابخوانی سرودی داشته اند می توانند از اجرایشان فیلمی تهیه به سامانه بچه های مسجد ارسال کنند.

 

گفتنی است، مهلت شرکت در هفتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب کشور تا ۳۰ دی ۱۳۹۹ تمدید شد.در جشنواره روستاها و عشایر  دوستدار کتاب کشور هر ساله ده روستای برگزیده به عنوان روستاها و آبادی عشایری دوستدار کتاب و ده روستا به عنوان شایسته تقدیر انتخاب می شوند و در مراسمی با حضور مسئولین فرهنگی کشور و اصحاب قلم و کتاب از آنان تقدیر می شود.

 

در این جشنواره مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال از سوی نهادها و سازمان های همکار به روستاهای برگزیده اهدا می شود و این روستاها از تسهیلات اشتغالزایی به همراه حواله های دریافت کتاب در روستاهای خود برخوردار می شوند.

 

کد خبر 1012257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha