افزایش نرخ ارز و مشکلات شهرداری در اجرای پروژه های شهری

یگانه با اشاره به بودجه های عمرانی پروژه های شهری گفت: متاسفانه افزایش نرخ ارز، شهرداری را در ادامه روند این پروژه ها با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، شهردار زنجان امروز در جلسه علنی شورای شهر با اشاره به اینکه طرح ساماندهی میدان 15 خرداد از پروژه های عمرانی زنجان است که قرار بود امسال اجرا شود.

 

حبیب یگانه با بیان اینکه از 550 میلیارد تومان بودجه مصوب شهرداری 245 میلیارد تومان به پروژه های عمرانی اختصاص داده شده بود، گفت: به دلیل تغییرات مدیریتی در شهرداری به اشکالاتی برخوردیم.

 

وی با اشاره به اینکه از جمله مشکلاتی که در بحث اعتبارات با آن مواجه شدیم، میزان پرداخت دیون و مطالبات شهرداری بود، گفت: میزان دیون شهرداری 75 میلیارد تومان است که تنها 4 میلیارد تومان برای دیون شهرداری در بودجه پیش بینی شده است.

 

شهردار زنجان به جابه جایی پروژه ها برای پرداخت دیون شهرداری به میزان 55 میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: به دلیل افزایش نرخ ارز، شهرداری با مشکلاتی در اجرای پروژه های شهری مواجه شده است.

 

به گفته یگانه، برای احداث پروژه سبزه میدان 30 میلیارد تومان بودجه عمرانی و 14 میلیارد تومان بودجه تملکات پیش بینی شده بود که به دلیل افزایش نرخ ارز درخواست 20 میلیارد تومان اعتبار در بخش عمرانی پروژه کردیم.

 

وی با اشاره به اینکه برای اصلاح هندسی میادین 300 میلیارد تومان و برای کف سازی شهرداری منطقه 3 در حدود 500 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، افزود: با توجه به اهمیت میدان 15 خرداد از محل اعتبارت اصلاح هندسی اعتباری برای اجرای این المان در نظر گرفته خواهد شد.

 

رئیس شورای شهر زنجان در این جلسه با اشاره به طرح ساماندهی میدان 15 خرداد و طراحی المان این میدان گفت: پس از اعلام فراخوان این المان، هفت طرح معرفی شد که از بین این طرح ها، طرح مهدی اسکندری به عنوان طرح برتر انتخاب شد.

 

عباس راشاد ادامه داد: به دلیل عدم ارائه نقشه و برآورد هزینه و انصراف طراح، طرح آقای موسوی به عنوان طرح دیگر مورد موافقت قرار گرفت که پس از ارائه نقشه و برآورد هزینه، تخریب میدان 15 خرداد در دستور کار قرار گرفت.

 

وی ادامه داد: به دلیل طولانی شدن پروسه اجرا؛ این طرح به طنزی از سوی رسانه ها و مردم تبدیل شده است از اینرو شورای شهر تصمیم گرفته افرادی که در اجرای به موقع پروژه های شهری سنگ اندازی می کنند را به رسانه ها برای اطلاع رسانی معرفی کند.

 

در ادامه نصیری از دیگر اعضای شورای شهر با اشاره به اینکه لازم است تا مشکلات پروژه های شهری قبل از طرح در جلسه علنی در کمیسیون های مربوطه بررسی شود، گفت: اجرای به موقع پروژه های شهری موجب امیدآفرینی در بین مردم می شود.

 

وی با انتقاد صریح از اینکه زمان اجرای طرح ساماندهی میدان 15 خرداد به صورت شفاف به مردم اعلام شود، گفت: متاسفانه پروژه های شهری زنجان درگیر اما و اگرها است.

 

کد خبر 1012258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha