فوت ۲ نفر بر اثر استفاده نامتعارف از گیاهان دارویی در آستارا

بصیری مقدم از فوت ۲ نفر بر اثر استفاده نامتعارف از گیاهان دارویی و بدون نسخه پزشک در شهرستان آستارا خبر داد.

«فرید بصیری مقدم» امروز(سه شنبه، ۱۶ دی) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، اظهارکرد: در دی ماه سال جاری ۱۲۰ فرد مبتلا به کرونا در بیمارستان شهید بهشتی آستارا بستری شدند.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان بندر آستارا افزود: در این مدت ۱۱ فوتی مشکوک به کرونا ویروس در آستارا به ثبت رسید.

 

وی به بستری ۳۳ فرد مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان شهید بهشتی بندر آستارا اشاره کرد و گفت: در خانه ماندن، استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی بهترین راه مقابله با بیماری کرونا ویروس است.

 

بصیری مقدم با اشاره به طرح ناظران سلامت، گفت: در قالب طرح ناظران سلامت که با همکاری جمعیت هلال احمر و فعالیت ۱۰۷ تیم سه نفره اجرا می شود، تاکنون سه هزار و ۱۰ مورد از واحدهای صنفی بازرسی شده و طرح تا ۲۶ دی ماه ادامه دارد.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان بندر آستارا  به فوت سه نفر به علت نارسایی و سکته قلبی در این شهرستان طی روزهای گذشته اشاره کرد و افزود: درد سینه سیگنال خطر است و افرادی که هرگونه علائم درد سینه و معده دارند سریع به پزشک مراجعه کنند.

 

وی با اشاره به فوت ۲ نفر بر اثر استفاده نامتعارف از گیاهان دارویی و بدون نسخه پزشک در شهرستان آستارا، تصریح کرد: کبد این ۲ فرد فوت شده بر اثر استفاده نامتعارف از گیاهان دارویی از کار افتاده بود.

 

بصیری مقدم خاطرنشان کرد: استفاده بی رویه و بدون تجویز پزشک و اطلاع نداشتن دقیق از عوارض داروهای گیاهی می تواند عوارض زیان بار به دنبال داشته و حیات انسان را تهدید کند و از مردم انتظار داریم نسبت به این موضوع توجه جدی داشته باشند.

کد خبر 1012324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha