جهش تولید در آهن اسفنجی و گندله آهن با بهره برداری از مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد

ایزدی گفت: مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد در کوار باعث جهش تولید در آهن اسفنجی و گندله آهن شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حمیدرضا ایزدی»، امروز (سه شنبه ۱۶ دی) در بازدید از شرکت ذوب آهن پاسارگاد در شهرستان کوار گفت: مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد به عنوان بزرگترین واحد بخش خصوصی فولاد کشور با سرمایه گذاری بخش خصوصی در فارس به بهره برداری رسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس افزود: با ارز آوری ۲۶۰میلیون دلاری توسط مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد، فارس در رتبه نخست کشور در ارزآوری قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: این مجتمع صنعتی باعث جهش تولید در آهن اسفنجی و گندله آهن شده است و دارای ظرفیت تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن شمش فولادهای آلیاژی و یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی و سه میلیون و ۴۰۰ هزار تن گندله آهن است که قابلیت افزایش 2 برابری تولید آنها را نیز دارد.

ایزدی با تاکید بر نقش مطلوب این مجتمع صنعتی در اشتغال زایی استان بیان کرد: شرکت ذوب آهن پاسارگاد قابلیت ایجاد فرصت اشتغال مستقیم برای حدود سه هزار نفر و اشتغال غیر مستقیم 10 هزار نفر را دارد.

وی ادامه داد: در این مجتمع صنعتی از سال 92 تا کنون 86 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است که در تکمیل صنایع فولادسازی، صنایع ساختمانی، الکترود فنرسازی و ... به عنوان صنایع پایین دستی نقش موثری می گذارد.

ایزدی اعلام کرد: با بهره برداری از فاز چهارم طرح توسعه این مجتمع با بیش از 21 هزار میلیارد ریال، فرصت اشتغال ۸۷۰ نفر عملیات اجرایی فراهم خواهد شد.

«سید امیر حسین قاضی زاده» نیز در این بازدید گفت: سرعت ساخت و توسعه این واحد صنعتی در استان فارس قابل توجه است و نقش مطلوبی در توسعه اقتصادی و صنعتی استان دارد.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: توسعه این واحد صنعتی می تواند الگوی موفق در کشور باشد و پیگیری های سازمان صمت فارس موجب تولید شمش، فولادهای آلیاژی، ورق و ... در این مجموعه خواهد شد.

کد خبر 1012347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha