حاج قاسم  تجسم «المؤمن کیس» بود

حجت الاسلام علوی با بیان اینکه اولین درخشش وجودی او در پیوند با خدا و معنویت بود که نفس او را به نفس مطمئنه تبدیل کرده بود؛ گفت: حاج قاسم از نظر بهره هوشی و ذکاوت هوش استثنایی خدادادی داشت و تجسم «المؤمن کیس» بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام سیدمحمودعلوی، سه شنبه(16 دی) در یادواره شهدای حادثه تشییع شهید سلیمانی که با حضور فرزندان حاج قاسم برگزار شد؛ با استناد به فرمایشی از امام علی علیه السلام مبنی بر اینکه شرافتمندانه ترین مرگ، کشته شدن در راه خدا است؛ افزود: این فرهنگ، قاسم سلیمانی می پرواند که به مرگ لبخند می زد و از آن استقبال می کرد و خطر مرگ کوچکترین تزلزلی در اراده او ایجاد نمی کرد.

 

 

وزیر اطلاعات گفت: حاج قاسم دنبال واژه پردازی و تزیین جملات نبود و خیلی باورمندانه و از سر اعتقاد  صفحه دل را به زبان می آورد و نگاه قرآنی از او یک شخصیت ممتاز و متمایز ساخت و از همان روزهای جوانی از او یک فرمانده منحصر و متمایز از سایر فرماندهان ساخته بود و ویژگی هایی در او جمع شد که کمتر در بقیه فرماندهان جمع می شد و به واقع مصداق «احسن عملاً» آیه{2 سوره ملک} بود.

 

 

وی با بیان اینکه اولین درخشش وجودی او در پیوند با خدا و معنویت بود که نفس او را به نفس مطمئنه تبدیل کرده بود؛ گفت: حاج قاسم از نظر بهره هوشی و ذکاوت هوش استثنایی خدادادی داشت و تجسم «المؤمن کیس» بود.

 

 

علوی با بیان اینکه او راه برون رفت از بن بست ها را ارائه می کرد و یک هوش سرشار و اثرگذار داشت؛ تصریح کرد: در کنار این معرفت و هوشمندی و ذکاوت و فراست، دارای بصیرت و معرفت فوق العاده ای بود و از کسانی که به فرمایش امام علی علیه السلام همیشه بصیرتش را بر شمشیرش حمل می کرد.

 

 

وی ادامه داد: اما حاج قاسم در مقام تبعیت از ولایت و چسبندگی به ولایت و اطاعت بی چون و چرا از ایشان ذره ای عدول نکرد و عشقی به حضرت آقا داشت و با نگاه به رهبری آرامش و طمأنینه به او دست می داد.

 

 

وزیر اطلاعات با افزودن این مطلب که در حرکت و مقام عمل سطوت، صلابت و درایت و برنامه ریزی داشت؛ افزود: در راه خدا پلنگ آسا به دشمنان حمله می کرد و برندگی شمشیر و سلاح حاج قاسم، نترسیدن از مرگ، به دل دشمن زدن و او را پراکنده کردن از ویژگی های حاج قاسم بود که در کنار آن بود.

 

 

وی با بیان اینکه او مسائل را زیبا تحلیل می کرد؛ گفت: بعضی قدرت تبیین ندارند اما او در کنار تحلیل، قدرت تبیین بسیار بالایی هم داشت و در تبیین اقناع می کرد و آدم ها می پذیرفتند؛ حتی بعضی رؤسای کشورها وقتی پای حرف او می نشستند دست آخر مثل او فکر می کردند.

 

 

علوی اظهار کرد: آدمی راهبرد پرداز و استراتژیست بود که عملیات بر مبنای راهبرد را طراحی و سپس به عنوان مرد میدان، آن طرح را عملیاتی می کرد و این ویژگی ها مختص او است که یک فرمانده همیشه پیروز درست کرد.

 

 

وی با افزودن این مطلب که وقتی دامنه ناامنی تا داراب فارس رفت، حاج قاسم بود که این تهدیدات امنیتی را به فرای مرزهای سیستان دفع کرد؛ گفت: با فرماندهی نیروی قدس؛ معنا و اثرگذاری دیگری به نیروی قدس داد و پیروزی های پی در پی نیروی قدس در محور مقاومت، او را بر سکوی قهرمانی ملی نشاند اما باعث نشد او خود را گم کند و یا دچار خودشیفتگی و فریفتگی شود بلکه او را در اوج محبوبیت و تواضع و فروتنی نگه داشت.

 

 

وزیر اطلاعات با بیان اینکه  صمیمیت و عواطف انسانی در رفتار حاج قاسم حرف اول را می زد؛ اظهار کرد: انسانیت، ادب و متانت در رفتار حاج قاسم موج می زد و وقتی گفتند در انتخابات حتماً پیروز می شوی، می گفت دوست دارم سرباز بمانم.

 

 

وی با بیان اینکه دشمن نتوانست خط حاج قاسم را بشکند و خیال کرد با شکستن او می تواند به موجودیت حاج قاسم پایان دهد؛ در حالیکه او شکستنی نیست؛ تصریح کرد: او در یک مکتب جلوه کرد و مکتب پایان یافتنی نیست و مکتب حاج قاسم خیزش حاج قاسم های بیشمار در سایه سار هدایت های مراد حاج قاسم یعنی رهبری عزیز خواهد بود.

 

 

وزیر اطلاعات در پایان گفت: پرچم و اسلحه او بر زمین نمی افتد تا روزی که پرچم پرافتخار انقلاب به دست مهدی فاطمه سپرده شود.

 

 

 

 

کد خبر 1012351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha