رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور به ۸۶ درصد رسید/مجموع فوتی‌های کرونا ۲ رقمی شد

سادات لاری گفت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در کشور به ۸۶ درصد رسیده است.

«سمیه سادات لاری» در حاشیه سفر به مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در شهرستان ساری اظهار کرد: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور به شرایط خوبی رسیده که البته باید برای رساندن به وضعیت ایده‌آل تلاش بیشتری صورت گیرد.

 

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: در حال حاضر میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در کشور به ۸۶ درصد رسیده است و نیاز هست تا همه مردم و نهادها مسائل بهداشتی را رعایت کنند.

 

وی  در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل ها، چهار شهرستان ساری، آمل، رامسر و سوادکوه شمالی در وضعیت قرمز، ۴۳ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۴۰۱ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

 

این مسئول با اشاره به اینکه مجموع فوتی‌های کرونا در ایران دو رقمی شد، ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۶ هزار و ۱۱۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند.

 

لاری مجموع بیماران کرونایی در کشور را یک میلیون و ۲۵۵ هزار و ۶۲۰ نفر اعلام کرد و افزود: ۹۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان به ۵۵ هزار و ۷۴۸ نفر رسید.

 

وی قطع زنجیره کرونا را با افزایش تست‌های مولکولی و سریع برای قطع زنجیره کرونا در شهرستان قرمز و نارنجی امکان‌پذیر دانست و افزود: رفت و آمد در محورهای ورودی مازندران برای کمک به شکست زنجیره کرونا باید بیشتر کنترل شود.

 

سخنگوی وزارت بهداشت با تاکید بر حمایت از افزایش موارد تست‌ها، گفت: از این طریق افراد بیشتری شناسایی و ایزوله می‌شوند که این اقدام در کاهش ابتلای بیماران نقش ویژه‌ای دارد.

 

ناظر عالی وزیر بهداشت در اجرای طرح سردار شهید سلیمانی در استان‌های شمالی خاطرنشان کرد: این طرح به برکت نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به خوبی در حال انجام است و با توجه به درگیری کادر بهداشت و درمان امیدواریم سایر دستگاه‌ها نیز به حوزه بهداشت و درمان کمک کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه همه مسئولان باید مسئولیت اجتماعی خود را در کمک به تامین سلامت به درستی انجام دهند، افزود: اگر طرح هر خانه یک پایگاه سلامت زودتر اجرا می شد می‌توانستیم مردم را زودتر برای تغییر نگرش و باوری که منتج به تغییر رفتار شود قانع کنیم. البته تاکنون نیز مردم خوب با ما همکاری کردند.

 

لاری ادامه داد: با اجرای طرح محله محور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی سفیران سلامت تقویت می‌شوند و در خانه‌های مردم حضور پیدا می‌کنیم.

 

سخنگوی وزارت بهداشت طرح سردار سلیمانی را  بیدار کردن مشارکت اجتماعی دانست و گفت: پس از اینکه مقام معظم رهبری ورود کردند و قرارگاه تشکیل شد نقطه عطفی آغاز شد که همه به هم کمک کردند و   باری که به دوش وزارت بهداشت سنگینی می کرد برداشته شد.

 

کد خبر 1012362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha