وضعیت شکننده آستارا از لحاظ کرونایی/ پلمپ واحدهای متخلف در اولویت باشد

صابر با بیان اینکه وضعیت آستارا از لحاظ کرونا شکننده است، گفت: پلمپ واحدهای صنفی که در مشاغل گروه یک تعریف شده و پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل ها را رعایت نمی کنند در اولویت باشد و دیگر تذکر نیاز نیست و به اندازه کافی تذکر داده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،«عباس صابر» امروز(سه شنبه، ۱۶ دی) در چهل و سومین جلسه ستاد مقابله با کرونا این شهرستان که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد بر لزوم پرهیز از عادی انگاری وضعیت کرونا تاکید کرد و گفت: نسبت به سایر شهرستان های استان گیلان وضعیت آستارا از لحاظ کرونایی با توجه به جمعیت آن خوب نیست.

 

فرماندار بندر آستارا با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت این شهرستان در مورد کرونا، نارنجی است، اما این وضعیت پایدار نیست و شکننده است، افزود: اگر دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی جدی گرفته نشود وعادی انگاری شود دوباره وضعیت قرمز و اعمال محدودیت ها را خواهیم داشت.

 

وی با اشاره به اینکه مردم همچنان باید در رعایت دستورالعمل های پیشگیری از انتشار کرونا اهتمام جدی داشته باشند، تصریح کرد: متاسفانه در مشاغل گروه یک پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی رعایت نمی شود و بازرسی از این مشاغل منظم و جدی باشد.

 

صابر گفت: پلمپ واحدهای صنفی که در مشاغل گروه یک تعریف شده و پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل ها را رعایت نمی کنند در اولویت باشد و دیگر تذکر نیاز نیست و به اندازه کافی تذکر داده شده است.

 

عالی ترین نماینده دولت در بندر آستارا با بیان اینکه منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح همچنان در این شهرستان برقرار است، افزود: جهاد کشاورزی به رعایت پروتکل های بهداشتی در سورتینگ ها، سردخانه ها و انبارها نظارت جدی داشته باشد.

 

وی از بازگشایی مهدکودک ها با رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد و تصریح کرد: مهدکودک ها با ۳۰ درصد ظرفیت در یک بازه زمانی تعریف شده فعالیت داشته و شبکه بهداشت بر این مراکز نظارت کند.

 

صابر به طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: این طرح نشان داد که می توانیم بیماران را شناسایی و آنان را قرنطینه کنیم.

 

فرماندار بندر آستارا از شهرداران خواست بنرهایی که بیانگر تجمع باشند را جمع آوری کنند.

 

*اجرای ۹۳ درصدی مصوبات ستاد کرونا آستارا

«کامبیز لقمانی مقدم» نیز در این جلسه، اظهارکرد: در طول جلسات قبلی ۴۳ مصوبه تصویب که ۹۳ درصد مصوبات اجرایی شده است.

 

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار بندر آستارا افزود: رسانه ها مردم را به رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی دعوت کنند.

 

*۱۰۰ واحد صنفی در آستارا پلمپ شدند

«محسن آهنی» نیز در این جلسه، تصریح کرد: در اجرای محدودیت های کرونایی ۱۰۰ واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی و نقض قانون پلمپ شدند.

 

رییس اداره صمت بندر آستارا با بیان اینکه در طول زمان اجرای محدودیت ها به ۲۴۰ واحد تذکر داده شد، گفت: در این مدت از یکهزار و ۷۰۰ واحد صنفی بازدید و ۸ واحد صنفی به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

 

*غربالگری بیش از ۸۹ هزار نفر در طرح شهید سلیمانی

«فردین عباس زاده» نیز در این جلسه با بیان اینکه ۸۹ هزار و ۱۸۲ نفر در قالب طرح شهید سلیمانی غربالگری شدند، افزود: در اجرای طرح شهید سلیمانی ۱۱ فرد مشکوک به کرونا در حوزه باغچه سرا، ۳۳ فرد در حوزه لوندویل و ۴۹ فرد در حوزه شهری آستارا شناسایی شد.

 

جانشین سپاه ناحیه آستارا خاطرنشان کرد: در اجرای طرح شهید سلیمانی ۸ هزار ماسک توزیع و ۸۰۰ بسته حمایتی و ۱۰۰ کارت هدیه به نیازمندان و افراد آسیب دیده از کرونا تحویل داده شد.

 

کد خبر 1012370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha