کشتی «رو رو» در بندرگاه انزلی پهلو گرفت

آبایی گفت: جهت توسعه صادرات از بنادر استان گیلان برای سومین بار شاهد پهلوگیری کشتی رو رو در این بندرگاه بودیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی،«حمیدرضا آبایی» امروز ( سه شنبه، ۱۶ دی) در جمع خبرنگاران اظهارکرد: امروز به‌منظور توسعه صادرات از بنادر استان گیلان برای سومین بار شاهد پهلوگیری کشتی رو رو در این بندرگاه هستیم و به دنبال استفاده از ظرفیت این کشتی ها برای افزایش سطح صادرات در استان و کشور هستیم.

 

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان رویکرد استان گیلان و کشور را توسعه صادرات علی الخصوص اقلام داخلی و  کشاورزی اعلام ‌کرد و افزود: در صددیم با استفاده از ظرفیت کشتی رو رو محصولات کشاورزی، خودرو و ... را از کشورهای حوزه آسیای میانه نظیر امارات، قطر وعمان به کشور قزاقزستان و روسیه و حتی به ازبکستان و قرقیزستان ترانزیت کنیم.

 

وی گفت: این کشتی که در ۱۵ دی ماه به بندرگاه انزلی وارد شد و ۸۰ کامیون ۴۰ تنی را در این بندرگاه تخلیه کرد.

 

آبایی خاطر نشان کرد: برای اولین بار پس از حضور این کشتی در بندرگاه انزلی آماده بارگیری کامیون های صادراتی و ترانزیتی با بهره گیری از ظرفیت این کشتی هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه هماهنگی های لازم برای ورود کامیون ها با بار و راننده به کشتی فراهم شده است، افزود: مقدمات کار برای جذب بیشتر کامیون ها حامل کالاهای صادراتی از ایران به کشورهای حاشیه دریای خزر فراهم شده و تلاش داریم از این ظرفیت به نحو شایسته ای بهره گیریم.

 

وی تاکید کرد: این کشتی ابتدا به بندر کوریک قزاقزستان و سپس به بنادر آستاراخان و علیا در روسیه عزیمت خواهد کرد به همین منظور به دنبال آن هستیم که مسیر کالاهای صادراتی از قزاقزستان و روسیه از ایران بگذرد.

 

آبایی تصریح کرد: در صددیم حضور این کشتی به طور منظم در انزلی راه اندازی شود و در آینده ای نزدیک بتوانیم از کشتی های مجزا برای صدور بار به صورت مستقیم به کشورهای روسیه و قزاقزستان استفاده کنیم.

 

وی اذعان کرد: اسکله های مجتمع بندری انزلی برای پهلودهی کشتی های تا عمق هفت متر مشکلی نداشته و با احداث اسکله های جدید محدودیتی برای ورود کشتی های جدید نخواهد بود.

 

آبایی خاطرنشان ساخت: از ابتدای سال جاری تاکنون 200 کامیون با کشتی های رو رو در بندگاه انزلی تخلیه شده است.

 

کد خبر 1012371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha