روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان درمیان از آب شرب سالم برخوردار می‌شوند

امامی گفت: تلاش می کنیم با همکاری بنیاد علوی طی ۱۸ ماه آینده تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان درمیان از شبکه آب سالم و بهداشتی برخوردار شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسین امامی» امروز (۱۶ آبان) در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه خط انتقال و شبکه آب سه روستای شهرستان درمیان با مشارکت سپاه پاسداران اظهار کرد: عملیات اجرایی خط انتقال و شبکه آبرسانی سه روستای خیرآباد، کلاته گاویج و کلاته بلوچ شهرستان مرزی درمیان با مشارکت قرارگاه عملیاتی شهید ناصری نیروی زمینی سپاه پاسداران آغاز شد.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با بیان اینکه با اجرای این پروژه آبرسانی ۸۷۷ نفر از آب سالم و بهداشتی برخوردار می شوند، گفت: برای این پروژه شامل ۱۶ کیلومتر خط انتقال و سه مخزن بالغ بر چهار میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

 

وی با اشاره به این تلاش می شود این پروژن قبل از فصل تابستان آینده به بهره برداری برسد، بیان کرد: در حال حاضر ۵۸ روستای شهرستان درمیان با تانکر سیار آبرسانی می‌شود که ۵۱ روستا به صورت دائم و مابقی فصلی هستند.

 

امامی یادآور شد: تابستان گذشته ۸۰۰ سرویس آبرسانی سیار به این روستاها انجام شد که اکنون به ۵۰۰ سرویس کاهش یافته است.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: برای رفع مشکل آب شرب در مناطق روستایی شهرستان درمیان تفاهم‌نامه‌ای بین بنیاد علوی و شرکت آب و فاضلاب استان منعقد شده که اجرای خط انتقال آب به برخی روستاها از جمله مفاد این تفاهم‌نامه است.

 

امامی عنوان کرد: تلاش می کنیم با همکاری بنیاد علوی تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان درمیان طی ۱۸ ماه آینده  از شبکه آب سالم و بهداشتی برخوردار شوند.

 

«حسین خسروی» نماینده بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه امنیت ابعاد مختلفی دارد که یکی امنیت روانی است، گفت: اگر زیرساخت های زندگی مردم فراهم نشود آرامش و امنیت روانی نخواهند داشت.

 

وی با اشاره به اینکه نظام اسلامی خدمات ارزنده ای در حوزه های مختلف در این سال‌ها انجام داده است، افزود: امیدواریم با اجرای پروژه خط انتقال و شبکه آب سه روستای شهرستان درمیان تا پایان سال از آب پایدار و سالم برخوردار شوند.

 

خسروی  در ادامه امنیت مرزها را یکی دیگر از ابعاد امنیت دانست و عنوان کرد: اکنون که نظام اسلامی زیرساخت های را در نقاط مختلف کشور فراهم می کند حداقل امنیت مرز به عهده مرزنشینان غیور است.

 

سردار «غلامعلی تناکی» فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: این قرارگاه سپاه علاوه بر ماموریت های نظامی و امنیتی الحمدالله در حوزه محرومیت زدایی و کمک به محرومین و مرزنشینان هم ورود پیدا کرده و تاکنون خدمات خوبی را برای مردم انجام داده است.

کد خبر 1012383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha