وضعیت مشهد در سرانه فضای آموزشی بحرانی است

معتمدیان گفت: سرانه خراسان رضوی در فضای آموزشی ۴ و نیم متر مربع است در حالی که سرانه کشور ۵ و دو دهم متر مربع است که نشان از وضعیت بحرانی شهر مشهد در سرانه فضای آموزشی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمدصادق معتمدیان» عصر سه شنبه (۱۶ دی) در مراسم افتتاح مجتمع آموزشی حیات طیبه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ضمن تقدیر از اقدامات و تلاش های سالهای اخیر سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در جهت نهضت مدرسه سازی در سراسر کشور؛ بیان کرد: سازمان نوسازی یکی از حوزه هایی است که در زمینه ساخت مدرسه به ویژه مناطق کم برخوردار با وجود تحریم ها و محدودیت ها فعاد بوده است.

 

استاندار خراسان رضوی با اشاره به نگاه حمایت گرانه دولت به ویژه مناطق کم برخوردار؛ گفت: علی رغم تلاش دولت اما تا نقطه مطلوب فاصله زیادی دایم، سرانه استان ما در فضای اموزشی ۴ و نیم متربع است در حالی که سرانه کشور ۵ و دو دهم متر مربع است ازاین رو نشان می دهد که وضعیت ما در سطح شهر مشهد بحرانی تر است.

 

وی با اشاره به جمعیت یک میلیون ۳۰۰ هزار نفری در حاشیه شهر مشهد؛ بیان کرد: دو نیم متر مربع سرانه آموزشی در حاشیه شهر است که با بازگشایی مدارس در سال اینده به دلیل کمبود کلاس و فضای اموزشی با چالش هلگای جدی مواجه خواهیم بود.

 

معتمدیان با بیان اینکه با حمایت حداکثری دولت مدل مشارکتی و ویزه ای باید صورت گیرد ؛ افزود:  نیازمند این هستیم با یک برنامه جهادی یک ساله شرایط حاشیه شهر را تعییر دهیم و اقدامات زیر بنایی و روبنایی با استفاده از طرفیت های نهادهای دولتی انجام دهیم.

 

وی با اشاره به حدود ۷۰۰ پروژه فعال و حدود ۱۲۲ پروه راکد در استان خراسان رضوی گفت: ۱۷۰ مدرسه کانکسی در خراسان رضوی فعال هستند که امیدواریم  با حمایت آموزش و پرورش جشن حدف این مدارس را تا پایان سال داشته باشیم‌ و پروژه های راکد ما نیز فعال شوند.

 

استاندار خراسان رضوی در خصوص استاندارد سازی سیستم های گرمایشی مدارس نیز گفت: ۱۴ هزار کلاس نیازمند استاندارد سازی سیستم گرمایش است که حمایت آموزش و پرورش و دولت را در این خصوص می طلبد.

 

کد خبر 1012387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha