۱۰۰ فضای آموزشی با نام شهید سردار سلیمانی نامگذاری شده است

رخشانی مهر اجرای مطلوب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مطالبه مقام معظم رهبری دانست و گفت: تاکنون، ۱۰۰ فضای آموزشی و پرورشی در سراسر کشور به نام سردار نامدار وطن حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مهراله رخشانی مهر» عصر سه شنبه (۱۶ دی) در مراسم افتتاح مجتمع آموزشی حیات طیبه سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی ضمن قدردانی از سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور که در سالگرد شهید سلیمانی بستری را فراهم کردند تا کودکان و نوجوانان کشور ما قدم در 893 کلاس درس بگذارند؛ اظهار داشت: تاکنون، 100 فضای آموزشی و پرورشی در سراسر کشور به نام این سردار نامدار وطن نامگذاری شده است تا «مکتب قاسم سلیمانی» توسط معلمان، این افسران سپاه پیشرفت، در گوش و جان کودکان و نوجوانان اين مرز و بوم، زمزمه شود.

 

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اجرای مطلوب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مطالبه مقام معظم رهبری دانست و گفت: تحول بنیادین و ارتقا کیفیت تنها با تحول در محتوا و تنوع در شیوه‌های یاددهی و یادگیری محقق نمی‌شود و نیازمند تحول و نوآوری در فضا و تجهیزات است.


 
رخشانی تاکید کرد: در سایه حمایت‌های وزیر با ساخت 28 کلاس درس در هر روز تحول در طراحی، احداث و تجهیز مدارس شروع شده است و در همين راستا رویکرد ساخت مجتمع‌های آموزشی و مدارس بزرگ مقیاس را در پیش گرفته‌ایم.
 


وی ساخت و توسعه مجتمع‌های آموزشی را از جمله راهکارهایی دانست که برای افزايش کیفيت با هدف مدیریت یکپارچه تربیتی در طول مدت تحصیل، صرفه جویی در منابع، ساماندهی بهینه نیروی انسانی و ارتقا فرهنگ کار گروهي در دستور کار قرار گرفته است.


 
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: اين مدرسه با 52 کلاس درس و برخورداری از شاخص‌های معماری ایرانی-اسلامی و استفاده از سیستم‌های نوین سرمایشی و گرمایشی، مدیریت آب باران، بازچرخانی آب مصرفی، کارگاه‌های آموزشی و فناوری، فضای بازی و اسباب بازي، آزمایشگاه‌ها، آمفی تئاتر، سالن‌های ورزشی در زیربنایی بالغ بر 12 هزار متر مربع و اعتباری بالغ بر 40 میلیارد تومان طراحی و اجرا شده است و برگ زرینی از تحول در عرصه ساخت فضاهای آموزشی در کشور است.


 
وی افزود: طرحهاي مشابه اين، در ايام پيش رو در استانهاي خراسان جنوبي، گلستان، مازندران، آذربايجان غربي، اصفهان، كرمان، سمنان، يزد، كردستان و اردبيل به بهره‌برداري خواهد رسيد.

کد خبر 1012395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha