۷ پروژه ورزشی وزارت ورزش و جوانان در آبادان کلنگ زنی شد

عملیات اجرایی هفت پروژه ورزشی وزارت ورزش و جوانان در شهرستان آبادان با تامین اعتبار اهدایی وزارت نفت و مشارکت شهرداری آبادان با حضور معاون امور حقوقی مجلس و استان های وزارت ورزش و جوانان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، عملیات اجرایی هفت پروژه ورزشی وزارت ورزش و جوانان در شهرستان آبادان ظهر امروز (سه شنبه 16 دی) با تامین اعتبار اهدایی وزارت نفت و مشارکت شهرداری آبادان با حضور معاون امور حقوقی مجلس و استان های وزارت ورزش و جوانان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی آغاز شد.

 

این پروژه ها شامل خانه ورزش های رزمی و زمین چمن مصنوعی در کوی ذولفقاری، زمین چمن مصنوعی در ایستگاه 12 کوی قدس، مجموعه ورزشی روباز در بلوار ساحلی امام حسین (ع) و زمین چمن مصنوعی در روستاهای ابوشانک و امام حسن عسکری (ع) و همچنین در بندر چوئبده است.

 

در این آئین «جمشید تقی‌ زاده» دستاورد وزارت ورزش در دولت تدبیر و امید در حوزه توسعه زیرساخت های ورزشی را افزایش 60 هزار اماکن ورزشی دیگر کشور برشمرد و اظهار کرد: پیش از این 22 هزار مکان ورزشی در کشور وجود داشت.

 

معاون امور حقوقی، مجلس و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان افزود: در دولت تدبیر و امید پس از 49 سال لایحه شرح وظایف ورزش و جوانان و همچنین برای خصوصی سازی ورزش لایحه نظام باشگاه داری تهیه و به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد.

 

وی تصریح کرد: امیدواریم با توجه به اقدامات مثبت مقام عالی وزارت در دو حوزه ورزش و جوانان و نظر همدلانه و توسعه محور مجلس انقلابی، اعتبارات خوبی برای پروژه‌های ورزشی در سال آتی در نظر گرفته شود.

 

تقی زاده عدم وجود لایحه نظام باشگاه داری در کشور را یک کمبود اساسی دانست و اضافه کرد: باید ورزش را باشگاه‌ها اداره کنند و لذا امید است لایحه نظام باشگاه داری که توسط وزارت ورزش و جوانان تهیه و به مجلس شورای اسلامی ارسال شده، مورد تائید قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه افق‌های جدیدی در این لایحه دیده خواهد شد تاکید کرد: ورزش با خصوصی سازی توانمندی‌های خود را نشان می دهد لذا با تصویب این لایحه پس از سال های سال این خلاء در ورزش کشور رفع می‌شود.

 

معاون امور حقوقی، مجلس و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان با اشاره به انقلاب شفافیت در مجموعه وزارت ورزش و جوانان ابراز کرد: مدیریت شیشه‌ای در این وزارت در حال انجام شدن است و هرگونه اعتبار مالی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

 

«افشین حیدری» نیز عنوان کرد: شهرستان آبادان پتانسیل بالایی در ورزش دارد و با توسعه زیرساخت‌های ورزشی زمینه شکوفایی استعدادهای این شهرستان مهیا می‌شود.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان به احداث مجموعه ورزشی روباز آبادان اشاره کرد و ادامه داد: این پروژه با اعتباری بالغ بر 75 میلیارد ریال از محل درآمدهای وزارت نفت در منطقه بلوار ساحلی امام حسین (رع) احداث و تا پایان دولت به اتمام و بهره برداری خواهد رسید.

 

وی بیان کرد: همچنین احداث نخستین خانه تخصصی ورزش‌های رزمی در آبادان با اعتباری به ارزش 25 میلیارد ریال از محل درآمدهای وزارت نفت در کوی ذوالفقاری احداث می‌شود که در اختیار رشته‌های رزمی آبادان قرار خواهد گرفت.

 

حیدری با اشاره به اجرای عملیات احداث دیگر پروژه های ورزشی در آبادان خاطر نشان کرد: پنج پروژه چمن مصنوعی این شهرستان نیز با اعتبار 30 میلیارد ریالی از محل درآمدهای وزارت نفت در کوی ذوالفقاری، روستای ابوشانک، کوی قدس، روستای امام ‌حسن عسکری (ع) و شهر چوئبده در حال مراحل آماده سازی است.

 

وی تجهیز و فراهم کردن امکانات ورزشی را ابزاری برای رسیدن به توانایی ورزشکاران دانست و تاکید کرد: بیش از 20 قهرمان ملی و فراملی و بیش از 100 مدال‌آور استان خوزستان در آبادان هستند که با استعدادیابی، این تعداد افزایش خواهد یافت.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان ابراز امیدواری کرد بتوان در تمامی رشته‌های ورزشی قهرمان داشته باشیم گفت: اقدامات لازم برای ساخت پروژه‌های ورزشی در استان خوزستان علاوه بر اینکه با سرعت پیش خواهند رفت نیز از کیفیت مناسبی برخوردار خواهند بود.

 

همچنین «سید مجتبی محفوظی» آبادان را مهد ورزش ایران دانست و اظهار کرد: ما در چندین رشته ورزشی قهرمانان ملی و بین المللی داریم لذا نیاز است تا به ورزش این شهرستان توجه ویژه ای شود.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی یاد آور شد: لازمه پیشرفت اتحاد، همدلی، انسجام، یک دستی و یک دلی است و نمایندگان این دوره آبادان در مجلس شورای اسلامی با کمک یکدیگر نسبت به انجام و پیگیری امور اقدام می کنند.

 

کد خبر 1012405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha