آبادان پایلوت ورزش کشور است

موسوی آبادان را پایلوت ورزش کشور دانست و گفت: فضاهای خالی زیادی در سطح آبادان وجود دارد که از زمان جنگ تاکنون به آنها توجهی نشده و با استفاده از آنها می‌توان سرانه فضای ورزشی این شهرستان را بالاتر برد.

به گزارش خبرنگار خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سید زین العابدین موسوی» امروز (سه شنبه 16 دی) در آئین کلنگ زنی هفت پروژه ورزشی در شهرستان آبادان که با حضور معاون امور حقوقی مجلس و استان های وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، آبادان را مهد ورزش دانست و ضمن تقدیر از وزارت نفت، شهرداری و اداره‌ کل ورزش و جوانان خوزستان برای اجرای این هفت پروژه ورزشی در این شهرستان افزود: آبادانی‌ها به دنبال این هستند که بیشترین پروژه‌ها را در سطح شهر داشته باشند تا در بحث زیرساخت ورزش به روز اول‌ برگردیم.

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان به صدرنشینی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در جدول لیگ برتر اشاره کرد و افزود: با توجه به امکاناتی که این تیم دارد، این صدرنشینی کار بزرگی است.

 

وی از وجود 10 ورزش قهرمانی فعال و در کورس در آبادان خبر داد و تصریح کرد: این شهرستان دارای قهرمانان ملی است که همگی گمنام هستند.

 

موسوی خطاب به معاون وزیر ورزش، آبادان را پایلوت ورزش کشور دانست و اضافه کرد: فضاهای خالی زیادی در سطح آبادان وجود دارد که از زمان جنگ تاکنون به آنها توجهی نشده و با استفاده از این فضاها می‌توان سرانه فضای ورزشی این شهرستان را بالاتر برد.

 

وی به بسته شدن پنجره نقل و انتقالات تیم فوتبال صنعت نفت آبادان پیش از آغاز رقابت های لیگ برتر اشاره کرد و ادامه داد: سه الی چهار روز بعد از آن، لیگ در حال شروع بود که ما هیچ چیزی نداشتیم؛ نه پول، نه سرمربی، نه بازیکن و نه امکانات داشتیم، ضمن این‌ که حدود 60 درصد از بازیکنان فصل گذشته هم از تیم جدا شده بودند اما طی نشست‌هایی که با وزارت نفت برگزار کردیم، آنها ما را باور کردند و اکنون تیم در صدر جدول است؛ این‌ها را گفتم که وزارت نفت ما را باور و به این تیم و شهر آبادان کند.

 

«جلیل مختار» نیز عنوان کرد: این پروژه‌ها 17 مهر سال 98 توسط کمیته عمرانی وزارت ورزش تصویب و با پیگیری‌هایی که صورت گرفت به اداره ‌کل ورزش و جوانان خوزستان ابلاغ شدند تا به مرحله اجرایی برسد.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی از تخصیص اعتباری بالغ بر 130 میلیارد ریال برای اجرای این پروژه ها خبر داد و ابراز کرد: توزیع اعتبارات باید بیشتر در مناطق محروم و کم برخوردار باشد که هم اکنون شاهدیم در توزیع بودجه، احداث و تعریف پروژه ها مناطق حاشیه شهرها و روستاها در اولویت هستند.

 

وی با بیان اینکه تکمیل استادیوم ورزشی اروندکنار نیازمند اعتباری بالغ بر 750 میلیارد ریال است اذعان کرد: در 2 سال گذشته درخواست ما در خصوص تکمیل استادیوم ورزشی اروندکنار بود که این پروژه باید با این میزان اعتبار تکمیل می‌شد ولی به دلایلی ارزش اعتبار رو به کاهش است و  بعید می‌دانم با توجه به اعتبار تخصیص پیدا کرده، این پروژه تکمیل شود. 

 

مختار تاکید کرد: این موضوع باید توسط وزارت ورزش با محوریت ترک تشریفات و استفاده از نیروهای بومی دنبال و انجام شود زیرا این به نفع منطقه است؛ همچنین در سال 98 چند پروژه در زمینه احداث زمین چمن مصنوعی در آبادان آغاز شد اما در حال حاضر 6 زمین چمن مصنوعی فاقد روکش هستند تا بتوانیم آنها را تحویل جوانان آبادانی دهیم.

 

وی با بیان اینکه وزارت ورزش نه تنها به تیم صنعت نفت آبادان کمک نکرد، بلکه متاسفانه در دو موضوع به این تیم ضربه زد گفت: یکی اینکه سرمربی فصل گذشته صنعت نفت آبادان را بدون اینکه تشریفات قانونی صورت بگیرد به تیم ‌ملی معرفی کردند و باعث شدند فشارها و شکست های ناروایی به تیم صنعت نفت وارد شود.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین در بحث کمک به این تیم ریشه دار در کمیته‌های حقوقی وزارت نفت نشست های بسیاری داشتیم تا بتوانیم بر اساس قانونی که وجود دارد به نفت آبادان کمک کنیم و این نشست‌ها منجر به این شد که بر اساس قانون الحاق و مقررات مالی دولت 2، در فرآیند کمک و مساعدت به صنعت نفت آبادان اصلاحاتی انجام شود و همین امر باعث شد مبالغی را برای کمک به تیم نفت‌آبادان بگیریم.

 

وی خاطرنشان کرد: این کمک در فصل گذشته 100 میلیارد ریال بود و قرار شد از سیستم وزارت نفت وارد وزارت ورزش و بعد هم وارد سیستم هیات‌ها شود و از این طریق به تیم فوتبال نفت آبادان کمک صورت گیرد اما متاسفانه وزارت ورزش در این زمینه کوتاهی کرد و تنها 50 میلیارد ریال از این مبلغ را به تیم نفت آبادان داد و این نیز ضربه دیگر به تیم بود.

 

مختار از تخصیص اعتبار 125 میلیارد ریالی کمک وزارت به تیم صنعت نفت آبادان و ابلاغ آن نیز خبر داد و بیان کرد: ما به دنبال این هستیم که وزارت ورزش به صنعت نفت آبادان کمک کند، این تیم در حال حاضر اسپانسر رسمی ندارد، در حالی که تیم‌های پرسپولیس، استقلال و سایر تیم‌ها دارای اسپانسر رسمی هستند؛ بعد هم که از طریق جایی مثل وزارت نفت به این تیم کمک می‌شود، وزارت ورزش نباید نسبت به کمک به این تیم امتناع کند.

 

وی با بیان اینکه تیم صنعت نفت آبادان با کمترین کمک هایی که به آن می شود تاکنون درخشیده است تصریح کرد: خواسته نمایندگان آبادان این است که وزارت ورزش آن 50 میلیارد ریال را کمک کند و در بحث اعتبار جدید تخصیص داده شده نیز کمک هایی صورت گیرد.

 

 

کد خبر 1012429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha