برنامه‌ریزی کمیته امداد برای ایجاد ۳۰۰ هزار  اشتغال در سال ۱۴۰۰

زارع زاده گفت: کمیته امداد برای سال آینده ایجاد ۳۰۰ هزار شغل را برنامه ریزی کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سعید زارع زاده» امشب (۱۶ دی) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: امسال به خاطر شرایط کرونا و تورم و وضعیت اقتصادی نامناسب نبود که با فرمان رهبر معظم انقلاب برای کمک های مومنانه و ایران همدل دادند مردم در طرح اطعام مهدوی و حسینی مشارکت بالایی داشتند.

 

رئیس مرکز برنامه ریزی و پژوهش کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) با اشاره به  اینکه بیش از یک هزار میلیارد تومان برای اطعام و معیشت نیازمندان در ماه رمضان و محرم و صفر کمک کردند، افزود: توانمندسازی و خوداتکایی مددجویان در دستور کار است و راهبرد کمیته امداد برای سالمندان و بیماران صعب العلاج بحث حمایتی و برای زنان سرپرست خانوار و افراد زیر ۵۵ سال برنامه توانمندسازی مدنظر است.

 

وی رکن اصلی توانمندسازی را آموزش و اشتغال مددجویان دانست و ادامه داد: سال گذشته کمیته امداد ۱۷۵ هزار اشتغال در کشور ایجاد کرد و آمار کل کشور ۴۵۰ هزار بوده که ۳۰ درصد آن را کمیته امداد انجام داده است.

 

زارع زاده با بیان اینکه کمیته امداد طرحی را به رئیس مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داده تا این نهاد متولی اشتغال روستایی و خانگی باشد، عنوان کرد: امسال بیش از ۲۰۰ هزار اشتغال کمیته امداد ایجاده کرده و برای سال آینده ایجاد ۳۰۰ هزار شغل برنامه ریزی شده است.

 

رئیس مرکز برنامه ریزی و پژوهش کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) با ساخت مسکن برای محرومین اشاره کرد و ادامه داد: برای ۲ سال آینده برنامه ریزی شده است که ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای محرومین احداث شود که اکنون حدود ۴۰ هزار واحد آغاز شده که پنج هزار واحد مسکونی مربوط به استان خراسان جنوبی است.

 

وی با اشاره به اینکه انجام فعالیت های فرهنگی برای ازدواج آسان و اهدای جهیزیه نیز در دستور کار کمیته امداد قرار دارد، گفت: امسال بیش از ۲۷۰ میلیارد تومان جهیزیه به نوعروسان نیازمند در سطح کشور اهدا شده است.

 

زارع زاده از اهدای ۵۰ هزار دستگاه بخاری و آبگرمکن به مددجویان کمیته امداد همزمان با آغاز فصل زمستان خبر داد و افزود: اجرای عملیات گازکشی ۵۰ هزار خانه محرومان نیز با پیشرفت ۷۵ درصدی در حال انجام است.

 

رئیس مرکز برنامه ریزی و پژوهش کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) عنوان کرد: برای بهره مندی دانش آموزان و دانشجویان نیازمند از آموزش مجازی در دوران کرونا تاکنون ۷۰ هزار تبلت با همکاری سایر نهادها و خیران تهیه و توزیع شده است.

کد خبر 1012434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha