سرما به ۳۷۰۰ هکتار از عرصه های باغی خسارت وارد کرد

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: از ابتدای امسال تاکنون سرما به ۳هزار و ۷۳۳ هکتار از عرصه های باغی این شهرستان خسارت وارد کرده است.

«مهران حیاتی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: : از ابتدای امسال تاکنون سرما به سه هزار و ۷۳۳ هکتار از عرصه های باغی و ۱۱ هزار و ۶۵۰ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان آسیب رسانده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شیروان بیان کرد: همچنین سیل به ۱۰۸ هکتار اراضی باغی، ۹۷۳ هکتار اراضی زراعی، ۶۰ کیلومتر جاده بین مزارع، ۴۲ راس دام سبک و سنگین و ۱۱ عدد دامداری روستایی خسارت زده است.

 

حیاتی عنوان کرد: بر اثر بارش تگرگ و بارندگی شدید نیز دو هزار و ۱۸۱ هکتار از باغ های شهرستان به میزان ۱۹۶ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال خسارت دیده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شیروان تصریح کرد: مجموع خسارات حوادث طبیعی این شهرستان در بخش کشاورزی هزار و ۳۲۱ میلیون ریال برآورد شده که کمترین خسارت به حوزه دام سبک و سنگین روستایی به میزان یک میلیارد و ۴۹۰ میلیون ریال بوده است.

 

حیاتی خاطرنشان کرد: امسال سرمازدگی با هزار و یک میلیارد ریال، بیشترین میزان خسارت سال جاری را به کشتزارها و باغ‌های این شهرستان وارد آورده است.

 

شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان افزون بر ۱۰۵ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد.

 

کد خبر 1012547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha