۱۴۳ پروژه آموزشی از محل اعتبارات سفر رهبری اجرایی شد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: از محل اعتبارات سفر رهبری به استان، ۱۴۳ پروژه آموزشی با ۶۹۸ کلاس درس در استان اجرایی شده است.

«امین فلاح» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارکرد: با اجرای این پروژه ها ۱۳۱ هزار متر مربع به فضای آموزشی استان افزوده شده است.

 


مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: ۱۱۹ میلیارد تومان اعتبار سفر رهبری برای استان مصوب شد اما حدود دو برابر معادل ۲۴۰ میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده است. 

 


وی افزود: از محل سفر رهبر انقلاب به استان از سال 91 تا کنون، 45 مدرسه جدید با 277 کلاس درس در 37 هزار و 675 مترمربع اجرایی شده و همچنین با تخریب و بازسازی مدارس فرسوده 65 مدرسه با 397 کلاس درس، حدود 50 هزار مترمربع زیربنا به فضای آموزش افزوده شده است. 

 


فلاح با بیان اینکه پیش از سفر رهبری به استان، ۲۱ سالن ورزشی برای دانش آموزان وجود داشت، گفت: 10 سالن ورزشی دانش آموزی  با 9 هزار و 829  مترمربع از محل اعتبارات سفر ایشان ساخته شده است.

 


مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی اظهار داشت: پیش از این سفر در استان یک استخر دانش آموزی وجود داشت اما با ساخت پنج استخر دانش آموزی، هفت هزار و 372 مترمربع سرانه ورزشی بالا رفته است. 

 


فلاح، ساخت هفت خوابگاه دانش آموزی در حدود 10 هزار مترمربع و اجرای اردوگاه دانش آموزی با بیش از پنج هزار مترمربع را از دیگر پروژه هایی عنوان کرد که با اعتبار سفر رهبری در استان ساخته شده است.

 


وی خاطرنشان کرد: در این سال ها چهار مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با پنج هزار و 889 مترمربع از منابع سفر رهبری ساخته شده است.

 


مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: 6 مدرسه استثنایی با 24 کلاس درس از دیگر برکات سفر رهبری به استان است که در این زمینه پنج هزار و 450 مترمربع به فضاهای در اختیار دانش آموزان با نیازهای ویژه افزوده شده است.
 

کد خبر 1012554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha