راه مکتب مقاومت تا زمان نابودی تروریسم و صهیونیسم ادامه دارد

شخصیت های سیاسی و اسلامی در مراسم سالگرد شهید سلیمانی در حماه سوریه اعلام کردند که یاد و خاطره رشادت های وی را در پیروزی مقاومت هیچگاه فراموش نخواهند کرد و این راه ادامه خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «العهد»، شهر حماه سوریه، یکی از چند شهری در این کشور است که مراسم سالگرد شهید سلیمانی را برگزار کرد. شرکت کنندگان در این مراسم با در دست داشتن تصاویر شهید سلیمانی یاد و خاطره او را گرامی داشتند.

 

محمد طارق کریشان، استاندار حماه در این مراسم گفت: حماه نقش برجسته ای در مقابله با جنگ تروریست ها داشته است. با فضل و حمایت جمهوری اسلامی ایران و قهرمانی شهید سلیمانی تروریست ها نتوانستند به شهر حماه وارد شوند.

 

وی تاکید کرد: ما از جمهوری اسلامی ایران به خاطر حمایت هایش از ملت سوریه تشکر و قدردانی می کنیم. در این سرزمین خون مردم سوریه و ایران به یکدیگر گره خورده است و این دو کشور در زمینه های نظامی همکاری های بسیاری داشته اند.

 

محمد طارق کریشان در ادامه گفت: شهید سلیمانی در قلب و روح ما جا دارد و ما هیچگاه رشادت های سلیمانی را فراموش نخواهیم کرد و همکاری میان این دو کشور تا آزادی آخرین ذره خاک این کشور ادامه خواهد داشت.

 

شیخ علی العموری، شیخ عشیره العکیدات در استان حماه گفت: برگزاری مراسم سالگرد شهید سلیمانی مناسبتی است که بار دیگر به ما فضایل این مرد بزرگ را یادآوری می کند، زیرا او نقش عظیمی در محور مقاومت داشته است.

 

وی افزود: شهید سلیمانی برای مقابله با حملاتی که آمریکایی ها آن را رهبری کردند، پشت ملت سوریه بود.

 

العموری اظهار کرد: نام و یاد شهید سلیمانی در دل ما جاودان خواهد ماند و هیچگاه وی را فراموش نخواهیم کرد، زیرا او در طول مسیر جهادی خود ثابت کرد که با حق است و برگزاری این مراسم برای ما مردم سوریه بسیار ارزشمند است.

 

شیخ محسن الخضر که از استان حمص به حماه برای شرکت در این مراسم آمده بود، گفت: در اولین سالگرد شهادت یک رهبر بزرگ از محور مقاومت دور هم جمع شدیم تا یاد آوری کنیم، شهید سلیمانی در همه جبهه ها علیه آمریکا و اسرائیل ایستاد، او سیاستمداری باهوش و  پدر و برادر مجاهدان بود که در خط مقدم نبردها حضور داشت.

 

وی افزود: مکتب مقاومت از امام خمینی(قدس سره الشریف)  تا حافظ اسد  گسترده شد و اکنون امام سید خامنه ای،  بشار اسد و سید نصرالله این راه را ادامه می دهند.  محور مقاومت به عنوان یک مکتب بزرگ برای تمامی نسل ها باقی خواهد ماند تا همه سرزمین همایمان را از لوث وجود تروریسم و صهیونیسم ان شاء لله آزاد کنیم.

 

جواد ترک آبادی، سفیر ایران در سوریه در این مراسم تاکید کرد: شهید سلیمانی به اصول انقلاب اسلامی که مدافع مستضعفان است، ایمان داشت و حضور وی در سوریه به همین خاطر بود و او این عقیده را ثابت کرد.

 

وی افزود: شهید سلیمانی خود را وقف محور مقاومت کرد و زندگی خود را در این راه گذاشت و او و دوستانش در سوریه در خط مقدم و محور مقاومت پیروز شدند.

کد خبر 1012563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha