عدم استقبال کشاورزان گیلانی از طرح «کشاورز کارت»

منصوریان با اشاره به عدم استقبال کشاورزان گیلانی از طرح کشاورز کارت گفت: سیاستگزاری‌های حمایتی دولت از کشاورزان باطن حمایتی ندارد.

«عرفان منصوریان» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از فومن با بیان اینکه رویکرد انجمن صنفی کارفرمایی کارگزاران نهاده‌های کشاورزی استان گیلان همکاری و همیاری برای جلب رضایت کشاورزان است اظهار کرد: کشاورزی استان گیلان می‌تواند با نقش آفرینی انجمن به یک کشاورزی صنعتی و پربازده‌تری مبدل شود.

 

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی کارگزاران نهاده‌های کشاورزی گیلان با یادآوری اینکه تحقق فرهنگ مصرف بهینه نهاده‌های کشاورزی یکی از اهداف مهم این انجمن است افزود: افزودن توان کشاورزان، موجب رونق تولید و اشتغال و سودآوری برای کشور می‌شود.

 

وی با بیان اینکه حمایت‌های سیاست گزاران دولتی از کشاورزان باطن حمایتی ندارد گفت: کم کردن توان کشاورز گیلانی با افزایش هزینه‌های تولید محصولات کشاورزی، نرخ اشتغال و تولید را در گیلان کاهش خواهد داد.

 

منصوریان با اشاره به اینکه اکنون با افزایش قیمت چندبرابری نهاده‌های کشاورزی، مقدار خرید و مصرف آن ها نیز کاهش پیدا کرده و در نتیجه کاهش تولید را به همراه خواهد داشت تصریح کرد: کودهای پتاسه و فسفاته از نیازهای ضروری کشاورزی هستند که با داشتن قیمت‌های بالا، از توان خرید بسیاری از کشاورزان گیلانی خارج شده‌اند.

 

دبیر انجمن صنفی نهاده‌های کشاورزی گیلان، طرح کشاورز کارت و اعطای تسهیلات را یکی از طرح‌های جدید دولت در زمان افزایش قیمت‌های نهاده‌ها برای کشاورزان اعلام و بیان کرد: طرح کشاورز کارت در گیلان استقبال نشده است و کشاورزان گیلانی تا اکنون حاضر به دریافت آن نشده‌اند.

 

وی با یادآوری اینکه سیاست گزاران دولتی اگر به دنبال تحقق واقعی رونق تولید و اشتغال هستند نباید اینگونه بخش کشاورزی را رها کنند خاطرنشان کرد:همیشه اولویت اول دولتها برای حمایت، باید بخش تاثیرگذار و تلاشگر کشور یعنی کشاورزی و تولیدات کشاورزی باشد.

کد خبر 1012605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha