خدمات علمی و انقلابی آیت‌الله مصباح یزدی تبیین شود

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اعلام اینکه باید خدمات علمی و انقلابی آیت‌الله مصباح یزدی برجسته و بازگو شود، گفت: نگذاریم دشمن به اهداف خود برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» امروز( ۱۷ دی) ماه در مراسم بزرگداشت ارتحال آیت‌الله مصباح یزدی که در مصلی امام خمینی(ره) شهرستان بابلسر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، با تسلیت ارتحال این عالم ربانی به خصوصیات اخلاقی و مبارزات وی اشاره کرد و گفت: وی شمشیر برنده اسلام در دفاع از دین و مقابله با دشمنان بود.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران به ویژگی عالمان اشاره کرد و افزود: جامعه باید قدر عالم، عاقل، اهل عبادت، آخرت ترس، امیدوار و دلبسته به رحمت الهی را بداند.



وی با اشاره به اینکه مصداق بارز عالم مرحوم، آیت الله مصباح یزدی است، تصریح کرد: دشمن از این علامه فیلسوف می‌ترسید چرا که نقطه‌های اصلی انحراف و بدعت را تشخیص می‌داد و با علم وافر و بیان گویا و رسا و با شهامت و شجاعت خودش بیان و مقابله می‌کرد.

 

حجت‌الاسلام محمدی لائینی خاطرنشان کرد: مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی همه زندگی و عمر شریف خود را با ایمان و اخلاص وقف دین کرد و رویه و برنامه‌های ایشان در مدیریت حوزه و تربیت شاگردان مومن و انقلابی، جدید و نظام فکری دقیق ایشان امکان رد نداشت و بر اهداف و آرمان‌های انقلابی پافشاری داشتند.

 

وی بیان کرد: آیت الله مصباح یزدی مظلوم بود و ظالمان این علامه علاوه بر دشمن خارجی بخشی از داخل بودند و اظهارات تخریبی علیه وی داشتند.



امام جمعه ساری با اشاره به اینکه شخصیتی بسیار عظیمی را از دست داده‌ایم، افزود: آیت الله مصباح از آرمان‌های علمی در جبهه دفاع فرهنگی و عقیدتی پاسداری و حفاظت کردند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اعلام اینکه باید خدمات علمی و انقلابی آیت الله مصباح برجسته و بیان شود، گفت: نگذاریم  دشمن به اهداف خود برسد.

 

به گزارش شبستان، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی عضو فقید مجلس خبرگان رهبری و رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به دلیل بیماری، عصر جمعه ۱۲ دی دار فانی را وداع گفت.  رهبر معظم انقلاب در پیامی از آیت الله مصباح یزدی به عنوان عالم ربانی، فقیه و حکیم مجاهد، متفکری برجسته، مدیری شایسته، دارای زبانی گویا در اظهار حق و پای با استقامتی در صراط مستقیم یاد کردند و رحلت این فقیه را خسارتی برای حوزه‌ علمیه و حوزه معارف اسلامی دانستند.



معظم له افزودند: خدمات ایشان در تولید اندیشه‌ دینی و نگارش کتب راه‌گشا و در تربیت شاگردان ممتاز اثرگذار و در حضور انقلابی در همه‌ میدان‌هائی که احساس نیاز به حضور ایشان می‌شد، حقاً و انصافاً کم‌نظیر است. پارسائی و پرهیزگاری خصلت همیشگی ایشان از دوران جوانی تا آخر عمر بود و توفیق سلوک در طریق معرفت توحیدی، پاداش بزرگ الهی به این مجاهد بلند مدت است. پیکر آیت‌الله مصباح یزدی پس از تشییع در شهر مقدس قم در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد.

 

کد خبر 1012680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha