روستای سرابکلان ایلام ساماندهی می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از ساماندهی محوطه تاریخی سیروان و روستای سراب‌کلان در این استان خبر داد.

«عبدالمالک شنبه‌زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه استان، مدیر پایگاه میراث‌فرهنگی محوطه تاریخی سیروان، فرماندار شهرستان سیروان و نمایندگان بنیاد مسکن و اداره کل امور روستایی استانداری ایلام، ساماندهی محوطه تاریخی سیروان و روستای سرابکلان مورد بررسی قرار گرفته است.

 

وی افزود:  با توجه ویژگی‌های مهم محوطه تاریخی سیروان و لزوم حفاظت از این آثار تاریخی به عنوان سند هویت ملی، بر اجرایی شدن طرح ساماندهی محوطه تاریخی و روستای سرابکلان ضروری است.

 

شنبه‌زاده تصریح کرد: «ا برشمردن ویژگی‌های تاریخی و معماری محوطه تاریخی سیروان و نیز چشم‌انداز گردشگری روستای سرابکلان توسط مشاور طرح، تهیه یک طرح ویژه و کالبدی برای روستای سرابکلان و نیز محوطه تاریخی سیروان با حفظ اصالت و هویت تاریخی، در دستور کار قرار گرفت.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام اختصاص بودجه برای اجرای طرح هادی روستای سرابکلان را مهم دانست وگفت: «برای این موضوع توسط اداره کل روستایی استانداری پیگیری و اقدامات لازم بعمل آمده است.»

 

شنبه‌زاده خاطر نشان کرد:  مقرر شد طرح هادی روستای سرابکلان با لحاظ نمودن ضوابط و مقررات میراث‌فرهنگی تهیه و اجرایی شود وهمچنین مقرر شد مشاور طرح ساماندهی محوطه تاریخی سیروان نیز دراسرع وقت با ارایه یک طرح ویژه و اجرایی، ارزش ‌های تاریخی و گردشگری روستای سرابکلان را مطرح و پس از تصویب وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، بنیاد مسکن هم اقدامات لازم را در این راستا انجام دهد.

کد خبر 1012689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha