لزوم نقش آفرینی هنرمندان برای تبیین مکتب سردار سلیمانی

آهنگر از هنرمندان خواست تا برای تبیین مکتب حاج قاسم سلیمانی به صورت جدی وارد میدان عمل شوند تا کارهای قوی تر از حیث کیفیت و کمیت شکل بگیرد البته می طلبد مسئولین برای فراهم شدن زیرساخت های تولید آثار هنری ارزشی در کنار هنرمندان باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران، «احسان آهنگر» امروز(17دی) در آئین اختتامیه جشنواره تولید آثار با موضوع سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی که با رعایت پروتکل های بهداشتی در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد، ضمن قدردانی از همت والای هنرمندان در گروه های مختلف سنی به ویژه دانش آموزان برای مشارکت در این جشنواره، گفت: جشنواره تولید آثار با موضوع سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی  با هدف تبیین شخصیت و مکتب زندگی سپهبد شهید سلیمانی و آشنایی بیشتر با این شهید بزرگوار به همت سازمان بسیج هنرمندان سپاه کربلا برگزار شده است.

 

معاون فرهنگی و هنری سپاه کربلا افزود:  این جشنواره در قالب تولیدات مجازی در رشته‌های کلیپ، پادکست، شعر و سرود، موشن‌گرافی، پوستر و فیلم کوتاه برگزار شد

 

وی اذعان کرد: اگر عنایت خداوند و نگاه خاص شهید سلیمانی نبود ما در این عرصه ورود پیدا نمی کردیم برای تکریم یک انسان گردهم آمدیم قهرمان و نماد بارز مبارزه با استکبار بود. سلیمانی نماد تفکر اسلام ناب محمدی(ص) امام راحل و مقام معظم رهبری بود.

 

آهنگر با اشاره به برگزاری پیش کنگره گرامیداشت اولین سالگرد سردار قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم شمال کشور که  ۲۷ آذر با سخنرانی سرلشکر سلامی با حضور خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم از استان‌های گیلان، گلستان و مازندران در مصلی امام خمینی(ره) ساری برگزار شد، گفت: همچنین جشنواره رادیویی بسیج با حضور ۳۵ گروه رادیویی نواحی بسیج، برگزاری کنگره شعر شهید سلیمانی ۵ دی با عنوان پروانه انقلاب در بابلسر، برگزاری تور دوچرخه‌سواری با عنوان «ما ملت امام حسینیم» از ساری به مقصد مزار شهید سلیمانی نیز برای پاسداشت مقام این شهید والامقام انجام شد. 

 

وی همچنین به تولید و باز نشر محصولات هنری با موضوع سردار قاسم سلیمانی در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: تلاش داشتیم برنامه های مختلفی را در سطح استان داشته باشیم همانند پیش کنگره که به جهت شرایط خاص کرونایی برنامه های حضوری جای خود را به برنامه های مجازی دادند.

 

آهنگر با بیان اینکه در بحث کمیته فرهنگی ستاد گرامیداشت اولین سالگرد شهادت قاسم سلیمانی 2راهبرد مهم اساسی مورد توجه بوده ، ادامه داد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی براینکه حاج قاسم سلیمانی چهره مردمی بودند و باید برنامه های گرامیداشت این سردار آسمانی با محوریت مردم برگزار شد، تمام برنامه های سالگرد با این نگاه و تحقق خواست معظم له اجرایی شده است.

 

وی با بیان اینکه مشارکت بالای مازندانی ها در جشنواره تولید آثار با موضوع سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی کاری از بسیج هنرمندان مازندران به درستی ظرفیت مردمی را در پاسداشت چهره ملی حاج قاسم سلیمانی تصویر کرد، گفت: همچنین با انتشار این فراخوان تلاش شد با استفاده از زبان هنر مکتب حاج قاسم ترویج و تبیین شود.

 

آهنگر از هنرمندان خواست تا برای تبیین مکتب حاج قاسم سلیمانی به صورت جدی وارد میدان عمل شوند تا کارهای قوی تر از حیث کیفیت و کمیت شکل بگیرد البته این مهم نیازمند بستر سازی است.

 

وی اظهار کرد: هنرمندان باید در جهت تکریم مقام شهدا نقش آفرین باشند اما مسئولین نیز  باید برای فراهم شدن زیرساخت های تولید آثار هنری ارزشی در کنار هنرمندان باشند.

 

به گزارش شبستان، محمد رضایی در بخش نماهنگ، حسن محمود زاده در بخش شعر و سرود، رقیه زاهدی در بخش پوستر، احسان فقیهان در بخش فیلم کوتاه، مهدیه عموزاد در بخش پادکست و مشکات هادی زاده عصار در بخش کلیپ به عنوان برترین های این جشنواره معرفی و با حضور «عباس زارع» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

کد خبر 1012722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha