ارائه مشاوره حقوقی رایگان به مددجویان زندان مرکزی سنندج

بسیج حقوقدانان استان کردستان برای دومین بار در ۶ ماهه دوم سال جاری با حضور در مجموعه زندان مرکزی سنندج به ارائه مشاوره حقوقی رایگان به مددجویان این مرکز اصلاحی و تربیتی پرداختند.

مراد فتحی مدیرکل زندان‌های کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: در راستای اجرای سیاست‌های گام دوم انقلاب و همچنین برنامه‌های تحولی قوه قضائیه و استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی و مردم نهاد به ویژه بسیج برای رسیدگی به مشکلات زندانیان و خانواده‌های آنا، طرح مشاوره حقوقی رایگان در زندان مرکزی سنندج در حال اجرا است.

وی جرم را یک پدیده اجتماعی دانست و بیان کرد: حضور دستگاه‌های ذیربط و گروه‌های مردم نهاد در رفع مشکلات زندانیان و بازگشت سعادتمندانه آنان به جامعه ضروری است.

مدیرکل‌ زندان‌های کردستان عنوان کرد: خوشبختانه با توجه به توافقنامه منعقد شده میان سازمان زندان‌ها و سپاه پاسداران تاکنون شاهد ارائه مشاوره‌های حقوقی موثر به بیش از 300 نفر از مددجویان زندان مرکزی سنندج بوده‌ایم.

فتحی خاطر نشان کرد: خدمات مشاوره حقوقی خواهد توانست در رفع مشکلات قضائی مددجویان و نهایتا کاهش جمعیت کیفری زندانها موثر واقع شود. 

کد خبر 1012787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha