مصرف شیشه در سنین جوانی زنگ خطر/ مراکز آموزشی در خط مقدم آگاهی‌بخشی هستند

خورشیدی با بیان‌اینکه مصرف شیشه در سنین جوانی زنگ خطر است، گفت: آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در خط مقدم آگاهی‌بخشی و مقابله با شیشه قرار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، «فریبرز خورشیدی» امروز(چهارشنبه،۱۷ دی) در نشست خبری با خبرنگاران این شهرستان که در محل اداره بهزیستی برگزار شد، اظهارکرد: مصرف شیشه در سنین ۱۵ تا ۲۰ سال نگ خطر است.

 

رییس اداره بهزیستی بندر آستارا کنجکاوی، تجربه بار اول مصرف، دوستان ناباب، مشکلات خانوادگی، بچه طلاق بودن، کمبود محبت و محبت بیش از اندازه والدین و روان پریشی را از علل گرایش به مصرف شیشه دانست و افزود: نداشتن کنترل رفتار، دست زدن به تخلفات دیگر، آسیب‌پذیری دندان، مخاط دهان، ترشحات بذاق، ضعف جسمی، عقیم بودن و نازایی، تورم کلیه، مشکلات ادراری، اختلالات پوست و مو، ضعف اراده، گریز از مسئولیت، عصیانگری، اضطراب، تنهایی و اختلال خواب، کاهش روابط خانوادگی، خشونت، طلاق، گوشه‌گیری، نزاع خیابانی، هزینه‌های اقتصادی وافزایش پرونده های قضایی از عواقب و نتایج مصرف شیشه است.

 

وی با بیان ‌اینکه والدین در پیشگیری از گرایش جوانان به مصرف شیشه نقش اساسی دارند و باید قدرت یادگیری بچه‌ها و خردسالان را جدی بگیرند و از رفتارهای نادرست نزد آنها خودداری و آموزش‌های تربیتی لازم را ارائه کنند،تصریح‌کرد: پدر و مادر اگر مصادیق بیماری روانی در خانواده دارند به مشاور و روانشناس مراجعه و درمان کنند.

 

خورشیدی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در خط مقدم آگاهی‌بخشی و مقابله با شیشه قرار دارند،گفت: آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باید با همایش های حضوری و مجازی، به مردم و به ویژه نوجوانان و جوانان آگاهی بدهند.

 

رییس اداره بهزیستی بندر آستارا با بیان‌اینکه سه کمپ ترک اعتیاد در این شهرستان فعال است، تصریح‌کرد: مددجوها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی پذیرش می‌شوند و برای هر دوره ۲۱ روزه هر مدد جو یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان پرداخت می‌کند و اکثرا نیازمند هستند و تاکنون موردی از ابتلا به کرونا در کمپ ها مشاهده نشده است .

کد خبر 1012804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha