آموزش مناسب استفاده از وسایل گاز سوز از طریق دانش‌آموزان و فرهنگیان در شیراز

اسماعیلی گفت: با راه‌اندازی پویش «پیشگیری از مرگ خاموش» در شیراز، آموزش به جامعه در مورد استفاده صحیح از وسایل گازسوز از طریق دانش‌آموزان و فرهنگیان به خانه ها منتقل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «امید اسماعیلی»، امروز (چهارشنبه 17 دی) با اشاره به راه‌اندازی پویش «پیشگیری از مرگ خاموش» در شیراز به خبرنگاران گفت: این پویش با هدف آموزش و آگاهی بخشی به جامعه در مورد استفاده صحیح از وسایل گازسوز راه اندازی شده است.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس افزود: تربیت اجتماعی از رسالت های سازمان دانش‌آموزی است و با این پویش برای کاهش آمار بالای مرگ و میر ناشی از مسمومیت و گازگرفتگی آموزش از طریق دانش‌آموزان و فرهنگیان به خانه ها منتقل خواهد شد.

وی اضافه کرد: آموزش از سطح مدرسه بهترین آموزش برای نهادینه شدن فرهنگ ها در جامعه است و از آنجا که علت گازگرفتگی با مونوکسید کربن اغلب به دلیل بی توجهی در استفاده از وسایل گازسوز است در این پویش نکات ایمنی و استانداردهای لازم به دست دانش‌آموزان و فرهنگیان می رسد.

اسماعیلی اعلام کرد: پویش «پیشگیری از مرگ خاموش» در شیراز با همکاری شرکت گاز استان فارس، سازمان آتش نشانی شیراز، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، سازمان نظام مهندسی ساختمان و اورژانس فارس در حال اجرا است و مورد استقبال زیاد دانش آموزان و خانواده ها قرار گرفته است و با عکس گرفتن از لوله های استاندارد دودکش منازل و محل کار خود از بررسی نکات ایمنی در مورد وسایل گازسوز خبر داده اند.

خاطر نشان می شود، برای حفظ جان خود و اطرافیان و برای کسب اطلاع بیشتر در خصوص نکات ایمنی وسایل گازسوز می‌توانید به صفحه مجازی @pishtazanfars در شبکه «شاد» و آدرس اینستاگرامی @no_co.pooyesh1399 مراجعه و در مسابقه ای که به همین منظور نیز شرکت کنید.

 

کد خبر 1012811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha