خودروهای شخصی سهم ۳۳ درصدی در آلودگی هوا دارند

ریاضی گفت:۳۳ درصد آلودگی هوای شهر مشهد را خودروهای شخصی تولید می کنند و ۱۹ درصد نیز سهم نیروگاه است که باید فکر جدی در این خصوص شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد «سید مسعود ریاضی» در مراسم افتتاح نخستین ایستگاه شارژ خودروهای برقی در شرق کشور که در انتهای مسیر خط بی آر تی پایانه مسافربری برگزار شد؛ بیان کرد: از دیدگاه شورای شهر مشهد  و تصمیمات این شورا خرسندم که در پایان سال مدیریت پنجم سه محو اساسی در بحث حمل و نقل را که یکی حمل و نقل پاک، حمل و نقل هوشمند و حمل و نقل انسان محور است، مورد توجه قرار گرفته است.

 

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه یکی از مواردی که شهرداری مشهد کمتر در مظان اتهام است در بحث آلودگی هوا است؛ گفت: 33 درصد آلودگی هوای شهر مشهد را خودروهای شخصی تولید می کنند و ۱۹ درصد نیز سهم نیروگاه است که باید فکر جدی در این خصوص شود.

 

وی ادامه داد:همچنین کامیون ها با 13 درصد، وانت بارها با 9 درصد، موتورسیکلت ها با 5 درصد در آلودگی هوا نقش دارند اما در مورد ایجاد آلودگی توسط موتورسیکلت ها باید توسط شورای شهر اقدام ضربتی صورت گیرد.

 


ریاضی با اشاره به بحث مطالعات جامع حمل و نقل برقی در مصوبه شورای شهر مشهد؛ بیان کرد: در این خصوص باید اهتمام بیشتری صورت گیرد و مشهد در حوزه حمل و نقل برقی پیشتاز باشد.

کد خبر 1012818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha