برگزاری بیش از 37 برنامه فرهنگی در کمیته امداد خراسان جنوبی

مدیر کل کمیته امداد خراسان جنوبی از برگزاری بیش از 37 برنامه فرهنگی و اجتماعی همزمان با دهه فجر در این نهاد خبر داد.

محمد اکبری، مدیر کل کمیته امداد خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار کرد: ستاد دهه فجر استان از 17 کمیته تشکیل شده و کمیته همیاری و مشارکت های مردمی به این نهاد واگذار شده است.

 

وی افزود: کمیته امداد هر ساله در جشن انقلاب حضور فعال دارد و برنامه های متنوعی برای مددجویان و خانواده های تحت پوشش این نهاد با رویکرد جوانان و نوجوانان برنامه ریزی می کند.


اکبری از برگزاری بیش از 37 برنامه فرهنگی و اجتماعی در کمیته امداد همزمان با دهه فجر خبر داد و گفت: در حال حاضر 32 هزار خانوار که شامل 74 هزار نفر هستند از خدمات این نهاد بهره مند می شوند.

 

مدیر کل کمیته امداد خراسان جنوبی از افتتاح طرح های بهسازی مسکن روستایی مددجویان استان خبر داد و گفت: نزدیک به 100 خانوار از این طرح ها بهره مند می شوند.

 

اکبری با بیان اینکه همزمان با دهه فجر سال جاری طرح های اشتغال و خودکفایی در استان به بهره برداری می رسند، افزود: در هر شهرستان استان 5 طرح شاخص افتتاح می شود.

 

وی برگزاری دوره های آموزشی ویژه پرسنل، برگزاری دوره های کارآفرین ویژه مددجویان طرح های اشتغال و آموزش دختران در آستانه ازدواج و نوعروسان را از برنامه های کمیته امداد استان در دهه فجر برشمرد.

 

وی از برگزاری جشن بزرگ میلاد رسول اکرم(ص) با حضور معاون امور حقوقی و مجلس کمیته امداد کشور همزمان با دهه فجر در استان خبر داد و گفت: توزیع سبد غذایی جهت کودکان زیر 6 سال، توزیع کالاهای بهداشتی در بین خانواده های تحت حمایت امداد و برگزاری مسابقه سراسری نماز بین پرسنل از دیگر برنامه های کمیته امداد در دهه فجر است.

 

مدیر کل کمیته امداد خراسان جنوبی اجرای طرح مفتاح الجنه را از دیگر برنامه های دهه فجر این نهاد ذکر کرد و گفت: بر اساس این طرح از منازل ایتام و زنان سرپرست خانوار بازدید به عمل می آید و مشکلات و کمبودهای این خانواده ها بررسی و رفع می شود.

 

اکبری از برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری ویژه دانش آموزان مجتمع های فرهنگی و تربیتی کمیته امداد همزمان با دهه فجر خبر داد و گفت: چهار مجتمع فرهنگی فعال در استان وجود دارد و در این مجتمع ها 250 دانش آموز تحصیل می کنند.

 

به گفته وی، هم اکنون 12 هزار و 300 دانش آموز تحت حمایت های کمیته امداد استان قرار دارند.

 

وی با بیان اینکه 2 هزار و 200 دانشجو طلبه از خدمات این نهاد بهره مند می شود، افزود: در ایام مبارک دهه فجر جشنواره فرهنگی و هنری ویژه دانشجویان و طلاب سطح استان برگزار می شود.

 

وی از شرکت 560 مددجو در اردوهای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد خبر داد و گفت: مشارکت در برگزاری نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی، تهیه و توزیع لوازم گرمایشی و سرمایشی بین مددجویان، آغاز پرداخت وام شرافتی به دانشجویان و طلاب و شروع پرداخت متمرکز مستمری مددجویان تحت حمایت از دیگر برنامه های کمیته امداد در دهه فجر است.

 

مدیر کل کمیته امداد خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری مراسم افتتاحیه اردوهای ساکنین مناطق ویژه اجتماعی تحت عنوان طرح ترنم مهر خاطر نشان کرد: این اردو با حضور 6 هزار و 600 نفر و با همکاری دفتر امور اجتماعی استانداری برگزار می شود.

 

وی هدف از اجرای طرح ترنم مهر را کاهش آسیب های اجتماعی در سطح جامعه ذکر کرد و گفت: این طرح تنها در 11 استان از سطح کشور برگزار می شود.

 


اکبری با بیان اینکه برنامه های فرهنگی دهه فجر امسال کمیته امداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشم گیری داشته است، یادآور شد: اعزام 80 نفر از ایتام برتر تحت حمایت به اردوی زیارتی مشهد مقدس، اعزام 10 نفر از مجریان طرح های اشتغال به جشن ملی خودکفایی، اعزام 400 نفر از زنان موفق سرپرست خانوار به اردوی مشهد، توزیع البسه بین هزار خانواده تحت پوشش، برگزاری کارگاه های آموزشی مهارت های زندگی از دیگر برنامه های کمیته امداد در ایام مبارک دهه فجر است.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 101282

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha