برنامه های نشاط افزایی ویژه مددجویان در دستور کار مسئولان قرار گیرد

خبرگزاری شبستان: استاندار خراسان جنوبی از مسئولان کمیته امداد استان خواست برنامه هایی برای نشاط افزایی و افزایش شادابی مددجویان این نهاد را در دستور کار خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، وجه الله خدمتگزار شب گذشته (15 تیر) در مراسم ضیافت افطار و دیدار با ایتام تحت پوشش کمیته امداد اظهار داشت: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی؛ امام خمینی(ره) دستورات خوبی برای رسیدگی به اقشار نیازمند صادر کردند.


وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) دستور تشکیل نهادی را به اسم خود یعنی کمیته امداد داد، افزود: یکی از وظایف این نهاد سرکشی، شناسایی و تامین حداقل معیشت برای نیازمندان است.


استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امیدوارم کمیته امداد برنامه‌هایی برای ایجاد شادابی و نشاط مددجویان برگزار کند، گفت: وقتی از اماکن در اختیار کمیته امداد و بهزیستی بازدید می‌کنیم خود را مکلف می‌دانیم به آنها خدمت کنیم.


11 هزار دانش آموز و دانشجوی نیازمند تحت حمایت کمیته امداد خراسان جنوبی
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی نیز در این مراسم اظهار کرد: این نهاد 11 هزار دانش‌آموز و دانشجو تحت حمایت دارد.


سید جواد رضوی از وجود 97 مجتمع فرهنگی و تربیتی در کشور خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر در این استان پنج مجتمع فرهنگی تربیتی به دانش آموزان تحت حمایت خدمات فرهنگی ارائه می‌دهد.


وی با اشاره به اجرای طرح‌های اشتغال در خراسان جنوبی یادآور شد: سال گذشته بیش از 11 هزار و 511 طرح اشتغال در سطح استان اجرا شده که 40 درصد تعهد اشتغال استان بوده است.


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی افزود: تاکنون 10 هزار و 200 نفر آموزش فنی و حرفه‌ای را از طریق کمیته امداد دریافت کرده‌اند.


رضوی با بیان اینکه یک پنجم تولید فرش دستباف کشور در خراسان جنوبی است، گفت: سالانه حدود 10 هزار متر مربع فرش دستباف توسط مددجویان تحت حمایت این نهاد در استان تولید می‌شود.


وی ادامه داد: کمیته امداد خراسان جنوبی سال گذشته 17 هزار و 576 میلیون تومان کمک مردمی از استان و خارج استان دریافتی داشته است.


3 هزار و 851 یتیم در استان تحت پوشش کمیته امداد
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی میانگین کمکهای مردمی به کمیته امداد در کشور را 19 هزار تومان ذکر کرد و گفت: در خراسان جنوبی علی رغم محرومیت ها این میانگین حدود 24 هزار تومان است.


رضوی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد 3 هزار و 851 یتیم در استان تحت پوشش کمیته امداد هستند، بیان داشت: تعداد حامیان امداد در خراسان جنوبی 15 هزار نفر هستند که ماهانه بیش از 100 هزار تومان به حساب ایتام تحت حمایت واریز می کنند.


بهره‌مندی 16هزار و 588 زن سرپرست خانوار از خدمات مستمری کمیته امداد
وی به حمایت کمیته امداد خراسان جنوبی از 42 هزار و 62 خانوار اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 16 هزار و 588 زن سرپرست خانوار از خدمات مستمری کمیته امداد امام خمینی استان بهره‌مند می‌شوند.


مدیر کل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی همچنین تعداد خانوار تحت پوشش آموزش جامع را 11 هزار خانوار عنوان کرد.


پایان پیام/
 

کد خبر 383119

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha