برپایی 1064 پایگاه جشن نیکوکاری در خراسان جنوبی

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی از برپایی یکهزار و 64 پایگاه جشن نیکوکاری در استان خبر داد و گفت: این جشن به مدت سه روز از 16 لغایت 18 اسفند و با شعار سلامت، توانمندی و تحکیم خانواده برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، سیدجواد رضوی، مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی امروز (12 اسفند) در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار داشت: از 12 لغایت 18 اسفند ماه به عنوان هفته احسان و نیکوکاری نامگذاری شده است.


وی با بیان اینکه جشن نیکوکاری با همکاری صدا و سیما، آموزش و پرورش، بسیج سازندگی و اصناف برگزار می شود، افزود: این جشن به مدت سه روز از 16 لغایت 18 اسفند در استان برگزار می شود.


وی با اشاره به اینکه در 16 اسفند پایگاه های جشن نیکوکاری در تمامی مدارس سطح استان دائر می شود، اذعان کرد: کمک هایی که در مدارس جمع آوری می شود برای دانش آموزان کم بضاعت که مددجوی کمیته امداد نیستند توزیع می شود.


مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی با بیان اینکه در روز 17 اسفند پایگاه های سیار جشن نیکوکاری در سطح تمامی شهرها و روستاهای استان برپا می شود، تصریح کرد: همچنین در روز 18 اسفند نیز در تمامی میعادگاه های نماز جمعه استان پایگاه جمع آوری کمک های مردمی برپا می شود.


وی از برپایی یکهزار و 64 پایگاه جشن نیکوکاری در خراسان جنوبی خبر داد و ادامه داد: از این تعداد 183 پایگاه در کمیته امداد، 129 پایگاه در مساجد، 566 پایگاه در مدارس و 186 پایگاه در بسیج برپا می شود.


رضوی با بیان اینکه نسبت به سال گذشته تعداد پایگاه های جشن نیکوکاری استان 34 درصد افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: در جشن نیکوکاری امسال یکهزار و 403 نفر به منظور جمع آوری کمک های مردمی با این نهاد همکاری می کنند که این رقم نیز نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است.


وی با اعلام شماره حساب 0102102891005 برای دریافت کمک های نقدی مردمی گفت: رسیدگی به محرومان، ترویج روحیه نوع دوستی، فرهنگ انفاق و ایثار، تقویت شبکه های مردمی از جمله اهداف برگزاری جشن نیکوکاری است.


وی با اشاره به سایر برنامه های هفته احسان و نیکوکاری در استان خاطر نشان کرد: نواختن زنگ نیکوکاری در تمامی مدارس سطح استان، توزیع 70 هزار پاکت ویژه جشن نیکوکاری در بین مدارس ابتدائی و راهنمایی سطح استان، توزیع 5 هزار پوستر جشنواره نیکوکاری در سطح استان از دیگر برنامه های این هفته است.


مدیر کل کمیته امداد خراسان جنوبی با بیان اینکه همزمان با هفته احسان و نیکوکاری در قالب طرح مفتاح الجنه از 800 خانواده تحت حمایت سرکشی می شود، اظهار داشت: همچنین در این هفته 322 سری جهیزیه به دختران مددجوی این نهاد به ارزش 3میلیارد ریال اعتبار اهدا می شود.


رضوی از افتتاح طرح های مختلف اشتغال زایی همزمان با هفته احسان و نیکوکاری در استان خبر داد و گفت: کمیته امداد دو سال پی در پی بعنوان دستگاه برتر در ایجاد اشتغال معرفی می شود.


وی توزیع کالاهای بهداشتی بین مددجویان با اعتبار 2 میلیارد ریال، اعزام 160 نفر از مادران و دختران تحت حمایت به مشهد مقدس، اعزام 320 دانش آموز تحت حمایت به قم و برگزاری مسابقات ورزشی بین دانشجویان عضو کانون فارغ التحصیلان از دیگر برنامه های هفته احسان و نیکوکاری در استان است.


پایان پیام/
 

کد خبر 233719

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha