برپایی313 پایگاه جمع آوری صدقه برای سلامتی امام زمان(عج)

قائم مقام کمیته امداد خراسان جنوبی، از برپایی 313 پایگاه طرح جمع آوری صدقه برای سلامتی امام زمان(عج) همزمان با نیمه شعبان در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، محمدحسین عنایتی فر، قائم مقام کمیته امداد خراسان جنوبی، امروز (13 تیر) در جشن انتظار سبز که با حضور خانواده بزرگ امداد استان در سالن الغدیر برگزار شد، اظهار داشت: احیای سنت های حسنه دینی یکی از رسالت های اصلی کمیته امداد است.

 

وی با بیان اینکه تمامی برنامه ها و آموزش های کمیته امداد بر اساس آموزه های دینی است، افزود: کمیته امداد هرساله در تمامی مناسبت ها برنامه های شاخص فرهنگی و دینی برگزار می کند.

 

وی از اجرای طرح جمع آوری صدقه برای سلامتی امام زمان(عج) در استان خبر داد و گفت: همزمان با ولادت حضرت مهدی (عج)، طرح کشوری جمع آوری صدقه برای سلامتی و فرج امام زمان در سطح استان اجرا می شود.

 

عنایتی فر از برپایی 313 پایگاه جمع آوری صدقات در استان خبر داد و افزود: این طرح برای اولین بار همزمان با سراسر کشور از 14 تیرماه به مدت سه روز با استقرار پایگاه های جمع آوری صدقه در گلزار شهدا، پایگاه های سطح شهر، مساجد و میعادگاه های نماز جمعه سراسر استان برگزار می شود.

 

قائم مقام کمیته امداد خراسان جنوبی ادامه داد: درآمدها و نذورات جمع آوری شده با نظارت هیات امناء مساجد و معتمدین محل در بین نیازمندان محل توزیع می شود.

 

عنایتی فر، برگزاری کلاس های اوقات فراغت را از برنامه های این نهاد برشمرد و اذعان کرد: در این راستا 2 هزار و 200 دانش آموز از استان های کرمان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان در کلاس های تابستانی اردوگاه یاران امام خمینی(ره) استان شرکت می کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: بازدید از کارگاه های آموزشی مهدویت، دیدار با زنان سرپرست خانوار و دیدار با خانواده ایتام از دیگر برنامه های این نهاد است.

 

وی با بیان اینکه شعار امسال کمیته امداد توانمندی، کارآفرینی و تحکیم نهاد خانواده است، اظهار داشت: برگزاری جشن برزگ خودکفایی خانواده امداد و برپایی جشن محو بی سوادی، اجرای طرح امداد محله با محوریت مساجد از جمله برنامه های سال جاری کمیته امداد است.

 

حجت الاسلام و المسلمین رمضان زاهدی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی نیز در این مراسم بر شناخت شخصیت امام زمان(عج) تاکید کرد و گفت: تنها نماز خواندن و روزه گرفتن ملاک نیست بلکه باید با ماهیت وجودی این اعمال آشنا شویم.

 

وی یادآور شد: حفظ حرمت و تکریم پدر و مادر توسط جوانان موجب موفقیت آنان در تمامی عرصه ها می شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 148074

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha