بهره مندی 15 هزار دانش آموز از خدمات کمیته امداد خراسان جنوبی

مدیر کل کمیته امداد خراسان جنوبی از بهره مندی 15 هزار دانش آموز از خدمات این نهاد خبر داد و گفت: همچنین 2 هزار طلبه و دانشجو از خدمات کمیته امداد استان بهره مند می شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، محمد اکبری، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی، امروز (17دی) در کارگروه تخصصی نقش دستگاه های اجرایی در کاهش فقر اظهار کرد: رسالت کمیته امداد رفع محرومیت در سطح جامعه است.

  

وی با بیان اینکه کمیته امداد به عنوان یک نهاد حمایتی در داخل و خارج کشور الگو شده است، افزود: سران کشورهای خارجی در راستای رفع محرومیت در آن کشور درخواست تشکیل جلسه به کمیته امداد داده اند.

  

مدیر کل کمیته امداد خراسان جنوبی توانمندسازی خانواده ها و توسعه مشارکت مردمی را مهم ترین رسالت کمیته امداد عنوان کرد و گفت: حوزه های فرهنگی، حمایت، سلامت، عمران، اشتغال و خودکفایی از دیگر حوزه های فعالیت های کیمته امداد است.

  

اکبری از بهره مندی 15 هزار دانش آموز از خدمات کمیته امداد خراسان جنوبی خبر داد و گفت: همچنین 2 هزار طلبه و دانشجو از خدمات این نهاد بهره مند می شوند.

 

وی ادامه داد: در حوزه سلامت و حمایت 32 هزار خانوار به تعداد 75 هزار نفر تحت حمایت خدمات کمتیه امداد قرار دارند.

  

وی با بیان اینکه 6 هزار خانوار از خدمت بیمه ای این نهاد استفاده می کنند، اذعان کرد: اشتغال و خودکفایی مهمترین محور در بحث توانمندسازی است.

 

 مدیر کل کمیته امداد خراسان جنوبی از اجرای طرح استعدادیابی برای تمام خانواده های تحت پوشش خبر داد و گفت: تاکنون 12 هزار فرصت شغلی ایجاد شده و سالیانه سه هزار نفر آموزش های فنی و حرفه ای را فرا می گیرند.

 

اکبری با اشاره به توسعه مشارکت های مردمی گفت: در این راستا اقدامات بسیار خوبی با همکاری دستگاه های جرایی انجام شده است.

  

وی با بیان اینکه ماهیانه 500 میلیون تومان درآمد از ناحیه خیرین و نیکوکاران ایجاد می شود، ادامه داد: هم اکنون 9 هزار و 800 حامی با این نهاد همکاری دارند.

 

اکبری تاکید کرد: کاهش فقر تنها رسالت یک دستگاه اجرایی نیست بلکه با همکاری تمامی دستگاه های اجرایی استان تحقق می یابد.

 

 پایان پیام/

کد خبر 97303

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha