جشن ازدواج 100 زوج تحت حمایت کمیته امداد خراسان جنوبی برگزار شد

همزمان با دهه ولایت مراسم جشن ازدواج 100 زوج تحت حمایت کمیته امداد خراسان جنوبی با حضور مسئولان استانی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، محمد اکبری، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی در جشن ازدواج 100 زوج تحت حمایت این نهاد اظهار داشت: همزمان با دهه ولایت سال جاری جشن ازدواج 250 زوج تحت حمایت این نهاد در استان با تامین جهیزیه برگزار می شود.


وی از اهدای هزار و 600 سری جهیزیه به زوج های تحت حمایت کمیته امداد استان در سال گذشته خبر داد و گفت: این تعداد 800 سری جهیزبه از سوی وزارت رفاه و 800 سری جهیزیه از محل سفر سوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی تامین شده است.
 

وی ادامه داد: برگزاری مراسم ازدواج زوج های تحت حمایت کمیته امداد یکی از شیرین ترین عملکردهای این نهاد است.


اکبری برگزاری دوره های آموزش قبل از ازدواج را یک مسئله ضروری دانست و ادامه داد: ارائه نشدن درست این آموزش ها و علمی نبودن آن از چالش های مهم حوزه ازدواج است.


مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه برخی از این آموزش ها متناسب با فرهنگ و خرده فرهنگ های هر منطقه نیست، افزود: در بحث آموزش مهارت های زندگی هنوز مشکلاتی وجود دارد که باید با حضور اساتید مجرب و برنامه ریزی دقیق برای هر منطقه، استان و یا شهرستان آن را برطرف کنیم.


اکبری به برگزاری 20 ساعت کلاس آموزشی عقیدتی و مهارت های زندگی برای زوجین تحت حمایت این نهاد اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به غنای دینی مردم خراسان جنوبی آمار طلاق در استان رو به کاهش است.


پایان پیام/

 

کد خبر 81609

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha